پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:41 - 1400/06/10

شرایط پرداخت بیمه بیکاری به آرایشگران مردانه

کارگر آنلاین/رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه اصفهان گفت: تنها آرایشگرانی که بر اثر حادثه از کار افتاده شده‌اند می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.

سید مصطفی سلمانی رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه اصفهان ، در خصوص بیمه بیکاری شاغلان در صنف آرایشگران مردانه با توجه به کاهش درآمدشان در دوران کرونا گفت: مسئولان در حق این صنف کوتاهی کرده‌اند.

او در ادامه از پیگیری‌های نمایندگان مجلس برای حل مشکلات این صنف خبر داد و گفت: پس از نامه زدن این دو شخصیت به وزارت کار و رفاه اجتماعی، از طرف وزیر کار نامه‌ای به رئیس تامین اجتماعی زده شد، اما در پاسخ، صنف آرایشگران مردانه را مشاغل اختیاری تعریف کرده و بیمه بیکاری را برای این صنف تایید نکرده‌اند.

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه اصفهان افزود: سال گذشته طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی، فقط به افرادی که در این صنف بر اثر حادثه از کار افتاده شوند و همچنین در کمیسیون رای دریافت کنند، بیمه بیکاری تعلق خواهد گرفت.

سلمانی به حمایت نکردن از این صنف اشاره کرد و گفت: غیراز اینکه کمکی از طرف دولت به این صنف نشده است، شاغلان این حوزه بیمه بیکاری هم دریافت نمی‌کنند.

او در ادامه به افزایش بیمه آرایشگران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیمه ما، سی درصد است و درنتیجه گران‌ترین بیمه، برای آرایشگران است.

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه اصفهان در پایان گفت: آرایشگران در صورت نیاز باید از بیمه خویش فردا استفاده کنند.
 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین