پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:38 - 1399/05/08

برگزاری مراسم روز عرفه در حرم مطهر رضوی با رعایت موازین بهداشتی

کارگر آنلاین: معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی از برگزاری مراسم دعای روز عرفه با رعایت موازین بهداشتی و به صورت خیلی کوتاه در صحن جامع رضوی خبر داد.

به گزارش کارگر آنلاین، حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در خصوص برنامه‌های حرم مطهر رضوی در روز عرفه، گفت: روز عرفه از یک طرف مرتبط با معرفت و شناخت و توحید و خداپرستی است و از یک طرف تداعی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و قیام توحیدی و الهی ایشان است.


وی با بیان اینکه همه ساله دعای روز عرفه در سطح کشور و حرم مطهر رضوی برگزار می‌شده است، افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا قطعا محدودیت‌هایی برای برگزاری این مراسم‌ها به‌دنبال دارد که ما در مجموعه حرم مطهر رضوی خود را موظف می‌دانیم که تمام موازین و مقررات بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کنیم.
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ادامه داد: امسال با رعایت

موازین بهداشتی مراسم دعای روز عرفه که همه ساله در زمان طولانی‌تری برپا می‌شد خیلی کوتاه و حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه در صحن جامع رضوی و سایر صحن‌ها از طریق صوت و تصویر برگزار می‌شود که سخنران این مراسم حجت الاسلام میرباقری است.
حجت الاسلام گنابادی‌نژاد بیان کرد: قرائت دعای عرفه با نوای اسلامشهر و مداحی‌ها با نوای احمد واعظی و علی ملائکه انجام می‌شود و شروع برنامه هم از ساعت ۱۶ و ۳۰ روز پنجشنبه خواهد بود.

 


وی تصریح کرد: تقاضا داریم کسانی که قصد شرکت در مراسم را دارند با رعایت فاصله اجتماعی و با استفاده از ماسک در مراسم حاضر شوند کسانی که مبتلا هستند از شرکت در مراسم پرهیز کنند و کسانی که بستگان آن‌ها مبتلا شدند و با آن‌ها ارتباط داشتند نیز رعایت کنند البته مراسم این روز برای استفاده دیگر هموطنان از طریق فضای مجازی، رسانه‌ها و تلویزیون اینترنتی رضوی تی وی نیز پخش می‌شود.



معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در خصوص برنامه‌های روز عید قربان، تاکید کرد: مراسم‌های روز عید قربان هم شامل سخنرانی و مراسم جشن برگزار می‌شود مهم‌ترین برنامه ما آغاز جشن‌های دهه ولایت است که در شب جمعه بعد از نماز مغرب و عشا در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود، اما برنامه نماز روز عید با ستاد اقامه نماز جمعه است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین