پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:16 - 1400/06/13

رمزگشایی از ۴ جنایت هولناک در بوشهر، پاوه، تبریز و ایلام

کارگرآنلاین|متهمان چهار پرونده جنایی در جریان تحقیقات تخصصی پلیس دستگیر شدند. در این جنایت‌ها سه زن و سه مرد به قتل رسیده‌اند. در اولین پرونده متهمی که مادر و ناپدری خود را در شهر بوشهر به قتل رسانده بود، دستگیر شد و در بازجویی‌ها لب به اعتراف باز کرد.

 نیمه‌شب هشتم شهریور وقوع دو قتل در محله شکری شهر بوشهر به پلیس اعلام شد. وقتی نزدیک‌ترین واحد گشت پلیس خود را به محل حادثه رساند، مشخص شد مرد میانسالی به ‌همراه همسرش روی زمین افتاده و فوت کرده‌اند. با حضور کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی پرونده در اختیار واحدهای تخصصی قرار گرفت و با اقدامات فنی، پلیسی و تحقیقات میدانی، سرنخ‌هایی از این حادثه کشف شد. کارآگان اداره جنایی یکی از اعضای خانواده مقتول را به‌عنوان مظنون تحت نظر گرفتند. متهم بعد از دستگیری ابتدا از وقوع حادثه اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد که با مستندات و ادله‌ کارآگاهان لب به اعتراف گشود و عنوان کرد مقتولان مادر و ناپدری او بودند و به‌‌ دلیل اختلاف خانوادگی با همدستی دو نفر از دوستان و آشنایانش اقدام به قتل کرده‌اند. کارآگاهان پلیس آگاهی با شناسایی مخفیگاه متهم دیگر او را نیز دستگیر و در بازرسی از اتاق این فرد دو قبضه چاقو و یک قبضه شمشیر کشف کردند.

درهمین‌حال عامل قتل پیرزن ۸۶ساله که به جرم دیگری در زندان به سر می‌برد، شناسایی شد و به جرمش اعتراف کرد. در پی اعلام گزارشی از سوی مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قتل پیرزنی ۸۶ساله در یکی از روستاهای پاوه، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت. در تحقیقات پلیس مشخص شد فرد قاتل با شناسایی پیرزن تنها به قصد سرقت وارد منزل او شده و پس از بستن دست و پا و دهان این زن اقدام به سرقت یک عدد انگشتر طلا و مقداری لوازم منزل کرده و گریخته که همین اقدام باعث مرگ صاحب منزل شده است. درحالی‌که تحقیقات مأموران پلیس آگاهی برای دستگیری قاتل ادامه داشت مشخص شد متهم به جرم دیگری در زندان کرمانشاه به سر می‌برد. پس از هماهنگی با مقام قضائی متهم در اختیار مأموران قرار گرفت و در بازجویی‌ها به قتل پیرزن ۸۶ساله اعتراف کرد.

در سومین پرونده، نزاع خونین در شهرک میرداماد تبریز جان دو نفر را گرفت. عقربه‌های ساعت، یک بامداد جمعه پنجم شهریور را نشان می‌داد که هیاهو و سر و صدای ناگهانی، اهالی کوچه‌ای در تبریز را از خانه‌هایشان بیرون کشاند و مشاهده کردند چند مرد با قمه و چاقو به جان همدیگر افتاده‌اند. همسایه‌ها سریع با پلیس تماس گرفتند و موضوع را گزارش دادند. مأموران اداره آگاهی تبریز نیز به محل حادثه مراجعه کردند و با جسد خونین دو مرد مواجه شدند. سپس موضوع برای رسیدگی و بررسی سایر ابعاد، به بازپرس ویژه قتل اطلاع داده شد و در تحقیقات مشخصی شد بامداد جمعه عده‌ای به منزل مردی که با هم شریک ملکی بودند مراجعه کردند که در نهایت به‌ دلیل اختلافاتی که بر سر ملک داشتند کارشان به نزاع کشیده شد. در این نزاع از یک طرف دعوا دو نفر کشته شدند و مردی 25ساله نیز زخمی شد. همچنین از طرف دیگر سه نفر به ‌طور جزئی زخمی شده و یک نفر نیز جراحت نسبتا عمیق دارد که درحال‌حاضر وضع عمومی تمامی جراحت‌دیدگان مساعد است. با توجه به تصاویر دوربین‌های مداربسته و... متهمان به قتل این پرونده شناسایی شده و به جرم خود اعتراف کرده‌اند و سایر افراد نیز که در نزاع بودند، تحت تعقیب هستند.

در چهارمین پرونده راز قتل زن ۵۹ساله فاش شد. قاتل قصد فروش طلا‌های این زن را داشت که دستگیر شد. مأموران در حاشیه جنگل‌های نزدیک شهر ایلام جسد زنی را کشف کردند که مفقودشدن او در روز‌های گذشته از سوی خانواده‌اش به پلیس اعلام شده بود. در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی فردی را که با رفتار‌های مشکوک قصد فروش مقداری طلا در یکی از طلافروشی‌های شهر ایلام را داشت دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. این متهم در تحقیقات فنی پلیس به قتل زن میانسال با همدستی یک نفر دیگر اعتراف و راز این قتل را فاش کرد. درحال‌حاضر تلاش برای دستگیری دیگر متهم پرونده ادامه دارد و جسد زن ۵۹ساله برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شده است.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین