پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ11010:51 - 1399/05/20

کارگر آنلاین گزارش می دهد:

حقوق مرداد ماه بازنشستگان از امروز واریز می‌شود/ مشکل همسان‌سازی مشاغل سخت و زیان‌آور بررسی می شود

فیش‌های حقوقی مرداد ماه صادر شده بود و مجدداً فیش حقوقی برای همسان‌سازی بازنشستگان صادر شد و قرار بر این شد که از امروز مبالغ همسان‌سازی به حسابشان واریز شود.
کارگر آنلاین : نصرالله دریابیگی، عضو کانون عالی بازنشستگان کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری کارگرآنلاین با اشاره به زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشور اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی بر اساس برنامه ششم توسعه مکلف به اجرای قانون همسان سازی بازنشستگان بود. 
 
او ادامه داد: بعد از ۱۰ سال مطالبه بازنشستگان در زمینه اجرای همسان‌سازی در نهایت ماه گذشته دولت با رد دیون ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های خود به تامین اجتماعی، سازمان را مکلف کرد تا قانون همسان‌سازی را برای بازنشستگان اجرا کند. 
 
عضو کانون عالی بازنشستگان کشور گفت: باید از کسانی که تلاش کردند این خواسته ۱۰ ساله جامعه کارگری جامه عمل پوشانده شود، تشکر کرد. البته نقاط ضعف و قوتی دارد که باید با مذاکرات پیش رو آن را حل کنیم. 
 
او ادامه داد: فیش‌های حقوقی مرداد ماه صادر شده بود و مجدداً فیش حقوقی برای همسان‌سازی بازنشستگان صادر شد و قرار بر این شد که از امروز مبالغ همسان‌سازی به حسابشان واریز شود. مهم این است که کسانی که در پایان سال ۹۸با ۳۰ سال سابقه کار یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان می‌گرفتند، با اجرای همسان‌سازی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. کسانی که ۳۵ سال سابقه داشتند و حداقل دستمزد را می‌گرفتند، با اجرای همسان‌سازی ۳ میلیون دریافتی خواهدن داشت. در حال حاضر فیش‌‌ها در سایت تامین اجتماعی قابل مشاهده است. 
 
دریابیگی تصریح کرد: ما در یک کمیته هماهنگی از طرف بازنشسته‌ها با مسئولان سازمان تامین اجتماعی درباره همسان‌سازی بحث‌هایی کردیم و قرار بر این شد که بر اساس سابقه کار و بیمه‌پردازی اشخاص همسان‌سازی اجرا شود. الان فیش‌های حقوقی صادر شده و برخی بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور که حدود جمعیت ۲۰۰ هزار نفر هستند نگرانی‌هایی دارند که ما در جلسات آتی این کمیته این مسئله را مطرح خواهیم کرد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین