پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:56 - 1399/05/25

تحقق خواسته ی مردم؛شکایت نمایندگان مجلس از آخوندی و زنگنه به دلیل «ترک فعل»

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شکایت‌نامه از آقایان زنگنه و آخوندی را امضاء و آماده کرده و هفته آینده تقدیم قوه قضائیه خواهیم کرد.
به گزارش کارگر آنلاین ، ابوالفضل ابوترابی درخصوص توئیت اخیر خود مبنی بر شکایت از بیژن زنگنه و عباس آخوندی اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شکایت‌نامه را امضا و آماده کرده و هفته آینده تقدیم قوه قضائیه خواهیم کرد.
 
نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون افزود: امروز ما با پدیده‌ای به نام ترک فعل مواجه هستیم‌ که افراد طی آن اجازه نمی‌دهند کارهای بزرگ در مملکت انجام شود و این کارهای بزرگ در آینده مانند بهمنی بر سر مردم خراب می‌شوند و آن‌ها را نسبت به نظام و کشور بدبین خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: یکی از این اقدامات، توقف ۶ ساله ساخت مسکن و بی‌تدبیری وزیر وقت یعنی آقای آخوندی در خصوص عدم توسعه ساخت مسکن بود که امروز مستأجران را ناراضی و نسبت به نظام هم بدبین کرده است.
 
ابوترابی تصریح کرد: وزیر نفت نیز تمام اقدامات بزرگ نفتی ما که باعث می‌شد از وابستگی به نفت خام جدا شویم و به سمت فراورده آن حرکت کنیم را متوقف کرده است.
 
نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون گفت: این دو مورد از بزرگترین ترک فعل‌های وزرای مذکور بود و همان‌طور که رئیس قوه قضائیه ترک فعل را جرم دانستند، این اقدامات جرم محسوب می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: صراحت وزیر نفت این بود که در ایران ساخت پالایشگاه نفتی مقرون به صرفه نیست،‌ بنابراین لازم است که فروش نفت خام داشته باشیم.
 
ابوترابی افزود: در نتیجه امروز می‌بینیم که در تحریم‌ها چگونه نفت خام ما را نمی‌خرند و اگر سپاه و در دولت گذشته ۸۵ درصد از پالایشگاه ستاره خلیج فارس را نساخته بودند، به دلیل اینکه واردات بنزین هم نداریم، امروز ما با بحران بنزین روبه رو بودیم.
 
نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون اضافه کرد: تمام همسایه‌های اطراف کشور نیز بر اثر عملکرد وزیر نفت و به دلیل مسائل گاز و نفت رابطه مناسبی با ما ندارند و در رابطه با کشورهای همسایه دچار مشکلات اساسی شده‌ایم؛
 
تمام این موارد باعث شد که ما به سمت استیضاح وزیر نفت و محاکمه هر دو حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: آقای آخوندی که به بهانه کرونا چند ماهی است از کشور خارج شده‌اند و منابع مالی مشخصی هم ندارند، قوه قضائیه باید در این خصوص هم وارد شود و از او سؤال کند.
 
ابوترابی عنوان کرد: پرونده او تشکیل شده است و همه ما انتظار داریم که قوه قضائیه در برخورد با او و در پرونده پسر او که در بازداشت است، عادلانه و محکم رفتار کند.
 
نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون اظهار داشت: اظهار نظر آقای زنگنه در خصوص بورس نیز مانند دیگر عملکرد او به بازار سرمایه ۸۰ هزار واحد ضربه وارد کرد.
 
وی تصریح کرد: این اتفاقات رخ داده برای بازار سرمایه می‌توانست جرقه‌ای مانند گرانی بنزین در آبان‌ماه که طی آن با بی‌تدبیری وزیر نفت، کارت سوخت به مدت ۶ سال حذف شده بود و یکدفعه آن را برگرداندند و به این شکل کشور را دچار آشوب کردند.
 
ابوترابی گفت: همین صحبت‌ها و اقدام آقای زنگنه هم می‌توانست بورس را به همان روز بکشاند اما این مسأله سریعاً جمع شد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین