پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:11 - 1400/06/15

شرایط اعزام زائران اربعین اعلام شد: موکب‌داران به عراق می‌روند

کارگر آنلاین | رئیس ستاد اربعین حسینی(ع) گفت: تصمیم گرفتیم ۳۰ هزار نفر سهمیه ایران در قالب موکب‌داران که همه ساله در کشور عراق خدمات می‌دادند و همچنین کمیته‌هایی که در عراق وظایفی دارند، اعزام شده و سازماندهی شوند.

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین حسینی(ع) در حاشیه جلسه این ستاد که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، طی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به روند بیماری، مسأله‌ی اربعین از چند ماه پیش در دستورکار مسئولان ایران و عراق قرار گرفت و در کمیته امنیتی و اجتماعی و هم‌چنین ستاد اربعین مسأله را بررسی کردیم و پیشنهاد دادیم کسانی‌که دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و فاقد بیماری زمینه‌ای هستند، در صورت موافقت عراق در اربعین شرکت کنند که این موضوع در ستاد ملی کرونا هم مطرح و اعلام شد. 

  • وی افزود: روز گذشته به ما اعلام شد که دولت عراق موافقت کرده که حداکثر 30 هزار نفر می‌توانند در اربعین شرکت کنند و حتماً هم دارای تست منفی پی‌سی‌آر 72 ساعت قبل از عزیمت داشته باشند و سفر صرفاً هوایی است و ما جلسه‌ی امروز را برای انجام هماهنگی‌ها تشکیل دادیم.
  • رئیس ستاد اربعین خاطر نشان کرد: تصمیم گرفتیم که این 30 هزار نفر در قالب موکب‌داران که همه ساله در کشور عراق خدمات می‌دادند و همچنین کمیته‌هایی که در عراق وظایفی دارند، اعزام شده و سازماندهی شوند و این عدد سهمیه قابل توزیع در کل کشور نبود و می‌توانست تبعیض‌هایی به وجود بیاورد و ما امسال بنا داشتیم که 100 هزار نفر از خادمان در اربعین شرکت کنند که مجموعا 30 هزار سهمیه به ایران داده شد.
  • ذوالفقاری بیان کرد: قرار شد کسانی که به عراق اعزام می‌شوند فاقد بیماری زمینه‌ای بوده و اولویت با کسانی است که واکسن زده باشند و در برگشت نیز به صورت مجانی تست پی‌سی‌آر از آن‌ها گرفته شود تا بیماری نداشته باشند و اگر مبتلا باشند هم کنترل‌های لازم انجام خواهد شد.
  • وی در ادامه درخصوص سامانه‌ی ثبت‌نام از مشتاقان شرکت در مراسم اربعین که از صبح امروز بسته شده است، تصریح کرد: انجام این ثبت‌نام طبق قول اولیه‌ی عراق بود که افرادی که دو دوز واکسن زده‌اند می‌توانند به این کشور بروند و ما خواستیم که زمان از دست نرود و پیش ثبت نام انجام بگیرد و اگر عراق اعلام موافقت کرد، بتوانیم آمادگی داشته باشیم و قرار بود از امروز صبح آغاز شود که به دلیل تعیین سهمیه، ثبت نام عمومی نخواهیم داشت.
  • رئیس ستاد اربعین درباره اعزام 30 هزار نفر سهمیه کشورمان به عراق و نحوه شناسایی و تعیین این افراد، بیان کرد: ویزا رایگان است و قرار شد کمیته‌ها لیست‌های موکب‌دارانی که همه ساله به عراق رفته و خدمات می‌دهند که شناسایی شده‌اند را به ستاد اربعین بدهند تا هماهنگی لازم برای صدور ویزا انجام بگیرد.
  • ذوالفقاری هم‌چنین اطهار داشت: موکب‌داران از بدنه عادی مردم هستند و شناسایی شده‌اند که امسال اعزام می‌شوند تا بتوانند خدمات‌رسانی را انجام بدهند و همچنین کمیته‌ها و گروه‌های مردمی که داخل عراق باید بروند و به انجام اموری مانند تبلیغی، فرهنگی و رسانه‌ای بپردازند، اعزام خواهند شد. 
  • وی گفت: به مردم عزیزمان عرض می‌کنیم که مرزهای زمینی کاملا بسته است و می‌خواهیم که کسی به سمت مرزها حرکت نکند و هیچ‌گونه خدماتی در قالب موکب‌ها در مرزها ارائه نخواهد شد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین