پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:42 - 1399/06/01

بهره برداری از ۱۱۶ طرح با توان ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۵۸ نفر در ساوه

فرماندار ساوه گفت : ۱۱۶ طرح با توان ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۵۸ نفر در این شهرستان همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد.

به گزارش برنا از اراک ، علی میرزایی در نخستین روز از ایام هفته دولت و پس از افتتاح و بهره برداری ۲ طرح عمرانی و خدماتی و همچنین کلنگ زنی یک پروژه عمران شهری به خبرنگاران، گفت: طرح هایی که در این شهرستان به بهره برداری می رسند حاصل اهتمام دولت تدبیر و امید و تلاش مسئولان استان و شهرستان است که در بخش های عمرانی و اقتصادی مورد استفاده عموم مردم واقع خواهد شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر و تبریک آغاز هفته دولت، اظهار داشت:‌ حجم اعتبارات طرح های افتتاحی و همچنین پروژه هایی که عملیات اجرائی آنها آغاز می شود ۲ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال است.

وی گفت: طرح های مربوط به بخش عمرانی در شهرستان ساوه منجر به ایجاد شغل برای ۸۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۱۶ شغل جانبی شد و در بخش اقتصادی نیز با بهره برداری از طرح های این حوزه ۷۱۳ نفر از جمله ۸۳ تن از بانوان مشغول به فعالیت شدند.

وی تعداد کل طرح های افتتاحی در بخش اقتصادی هفته دولت در ساوه را ۱۱ مورد با اعتبار ۹۴۹ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال عنوان کرد که بیش از ۹۱۸ میلیارد ریال این حجم از منابع را سرمایه گذاران بخش خصوصی و ۳۱۱ میلیارد ریال دیگر را منابع بانکی تشکیل می دهند.

به گفته فرماندار ساوه، مجموع طرح و پروژه های حوزه عمرانی (افتتاحی و کلنگ زنی) در هفته دولت ۱۰۵ مورد با اعتباری افزون بر یک هزار و ۴۷۷ میلیارد ریال است که تامین اعتبار ۲۹ طرح از محل منابع ملی، ۱۹ طرح از منابع استانی و ۶۸ پروژه نیز از سایر منابع انجام شده است.

به گفته او، مجموع طرح هایی که در ساوه قرار است در هفته دولت افتتاح شود، ۹۷ مورد و شمار پروژه هایی که عملیات اجرائی و ساخت آنها آغاز می شود نیز ۱۹ فقره است.

میرزایی گفت: در نخستین روز از هفته دولت عملیات ساخت المان میدان عاشورا شهر ساوه که طرحی در یادبود سالار شهیدان (ع) است، آغاز و گذر چارسوق ساوه که در بافت تاریخی شهر قرار دارد نیز به بهره برداری رسید.

وی گفت: چهار دستگاه آمبولانس نیز از محل اعتبارات امسال شهرستان و شهرداری ساوه با مصوبه شورای شهر خریداری و به ناوگان آتش نشانی ساوه افزوده شد که امروز به صورت رسمی کار خود را آغاز کردند.

 

منبع: برنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین