پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:20 - 1399/06/01

۲۲ پروژه منابع طبیعی وآبخیزداری در هفته دولت افتتاح می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از افتتاح ۲۲ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری به ارزش ۲۳۵ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در نشست خبری در فضای مجازی برای اعلام برنامه‌های هفته دولت در استان سمنان گفت: از ۲۲ پروژه قابل افتتاح مربوط به مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، ۱۷ پروژه عملیات آبخیزداری، ۴ پروژه عملیات بیابانزدایی و یک پروژه اجرای عملیات جنگلکاری بوده و محل تامین اعتبار پروژه‌های مذکور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی درنظر گرفته شده است.

او افزود: کنترل سیل، ممانعت از فرسایش بی رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیر زمینی از جمله اهداف مهم برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری است.

مرادی حقیقی در ادامه با دعوت عمومی از اقشار مختلف مردم برای صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی، رسانه‌ها را به عنوان بازوان اصلی فرهنگسازی توسعه و حفاظت از این میراث ارزشمند دانست.
حفظ منابع طبیعی را یک رسالت ملی دانست و یادآور شد: فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی با مشارکت آحاد مردم نیاز به نهادینه سازی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود از پوشش گیاهی مطلوب امسال به عنوان یکی از سال‌های بیاد ماندنی در چند دهه گذشته نام برد و گفت: پوشش گیاهی مناسب که به دنبال ترسالی امسال اتفاق افتاد زمینه مساعدی برای وقوع آتش سوزی احتمالی در مراتع و جنگل‌های استان فراهم کرده است.

او با ابراز خرسندی از تعداد کم آتش سوزی‌ها در این استان گفت: سه شهرستان مهدیشهر، شاهرود و میامی به عنوان سه شهرستان در خطر آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها می‌باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از شهریورماه به عنوان مستعدترین زمان برای آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها نام برد و گفت: با توجه به پوشش گیاهی غنی و مناسب امسال و خشک شدن این پوشش گیاهی خطر آتش سوزی در این مقطع از سال و به ویژه در سه شهرستان مهدیشهر و شاهرود و میامی بسیار بیشتر است.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین