پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:56 - 1400/06/17

درخواست بازرسان کار و بهداشت از دولت برای حفظ استقلال شغلی و مصونیت از تعرض

کارگر آنلاین/بازرسان کار و کارشناسان بهداشت کار از رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستند که اجرای کامل تبصره ۱ ماده ۹۷ قانون کار در رابطه با ثبات و استقلال شغلی بازرسان و مصونیت از هر نوع تعرض را تضمین کنند.

 بازرسان کار و کارشناسان بهداشت کار با تهیه کارزاری خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یادآور شدند که با عنایت به گذشت ۳۰ سال از تاریخ تصویب قانون کار، هنوز در راستای اجرای کامل تبصره یک ماده ۹۷ قانون کار در رابطه با ثبات و استقلال شغلی بازرسان و مصونیت از هر نوع تعرض اقدامی صورت نپذیرفته است. 

آن‌ها ابزار امیدواری کردند که این مهم از سوی رئیس جمهور و هیئت وزیران و دستگاه‌های اجرایی منتج به نتیجه نهایی شود. در متن این کارزار همچنین یادآوری شده است: برابر ماده ۹۷ قانون کار، اشتغال در سمت بازرسی کار منوط به گذراندن دوره‌های آموزش نظری و علمی در بدو استخدام است.

همچنین طبق تبصره ۱ همین ماده، آیین‌نامه شرایط استخدام بازرسان کار و کارشناسان بهداشت کار با پیشنهاد مشترک وزارت کار، وزارت بهداشت و سازمان اداری و استخدامی به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید و این شرایط به نحوی تدوین خواهد شد که ثبات و استقلال شغلی بازرسان را تأمین کند و آن‌ها را از هر نوع تعرض مصون بدارد. خواهشمندیم اجرایی شدن این تبصره را فوراً و با جدیت پیگیری فرمایید. اخبار مرتبط

منبع: خبرگزاری ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین