پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:40 - 1399/06/01

سازمان غذا و دارو به دنبال اصلاح محتوای تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان سلامت

مدیرکل امور فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: سالانه فهرست کالاهای آسیب‌رسان سلامت توسط وزیر بهداشت به ریاست سازمان صداوسیما ابلاغ می‌شود، اما صرفا اعلام ممنوعیت تبلیغات کاری از پیش نمی‌برد و به دنبال تعامل با ذی‌نفعمان برای اصلاح محتوای تبلیغات هستیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، محمد حسین عزیزی درباره تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان به سلامت از صداوسیما افزود: صدور مجوز تبلیغات تلویزیونی بر اساس قانون بر عهده سازمان غذا و داروست. تبلیغات تلویزیونی ذی‌نفعان متعددی دارد که صداوسیما یکی از اصلی‌ترین ذی‌نفعان به شمار می‌رود.

وی افزد: بخش‌های دیگری از وزارت بهداشت و سازمان‌هایی مانند نظام پزشکی هم در مورد تبلیغات محصولات سلامت محور ورود کرده‌اند که البته وظیفه اصلی بر اساس قانون در این حوزه بر عهده سازمان غذا و دارو گذاشته شده است.

مدیرکل امور فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: با توجه به اینکه متولی اصلی صدور مجوز تبلیغات در قانون، سازمان غذا و دارو معرفی شده، کمیته تبلیغات به منظور سامان‌دهی و تعامل با ذی‌نفعان در سازمان غذا و دارو تشکیل شده است.

عزیزی گفت: سال‌ها تبلیغات بسیاری از کالاها ممنوع بوده، اما با این وجود باز هم ادامه داشته است. بنابراین در نظر داریم محتوای تبلیغات را در کمیته تشکیل شده اصلاح کنیم.

منبع: ایمنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین