پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00001:20 - 1399/06/02

کاهش ۴ درجه‌ای دمای هوای تهران از فردا

کارشناس هواشناسی گفت: از فردا تا دوشنبه به تدریج شاهد کاهش ۴ درجه‌ای دمای هوای تهران خواهیم بود.
صراط:

امیر حسین سرکرده کارشناس هواشناسی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه با ورود سامانه بارشی جدید در بعد از ظهر امروز شاهد رگبار و رعد و برق و همچنین وزش باد موقتی در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان خواهیم بود گفت: برای فردا هم شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد در خراسان شمالی و آذربایجان شرقی، غربی، گیلان و مازندران خواهیم بود.

او توضیح داد: از فردا تا ۳ روز آینده برای نواحی شرقی و جنوب شرقی کشور، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال هرمزگان ، رگبار و رعد و برق در ساعات بعد از ظهر پیش‌بینی می شود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور از امشب پیش بینی می شود که این روند کاهشی دما تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: طی این مدت شاهد وزش باد در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی ،جنوب تهران ،قم ، مرکزی، شمال اصفهان، یزد، شمال سیستان و بلوچستان و کرمان خواهیم بود که زمینه ساز ایجاد گرد و خاک در این مناطق خواهد شد.

سرکرده همچنین درباره آخرین وضعیت استان تهران هم گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین ساعت به ۳۸ درجه رسید اما از فردا روند کاهشی دما اتفاق خواهد افتاد به طوری که طی سه روز آینده شاهد کاهش ۴ درجه‌ای دمای هوا در اغلب مناطق تهران خواهیم بود.

 او اظهار کرد: طی ۵ روز آینده آسمان تهران صاف و آفتابی  خواهد بود و بعدازظهر دوشنبه احتمال وزش باد نسبتا شدید و در نواحی جنوبی و غربی تهران احتمال خیزش موقت گرد و خاک وجود دارد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی فردا رگبار باران و وزش شدید باد در نیمه شمالی، مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد. همچنین بارش در گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان‌ شرقی شدت بیشتری دارد. هشدار درباره آبگرفتگی معابر، احتمال وقوع سیلاب و برخورد صاعقه در این مناطق اعلام شده است.

منبع: صراط‌نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین