پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:00 - 1399/06/02

رئیس مرکز بهبودفضای کسب و کار، خبرداد؛ آخرین وضعیت تاسیس مجتمع رسیدگی به دعاوی تجاری

رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار گفت: تمام فرایند‌های مربوط به تاسیس مجتمع رسیدگی به دعاوی تجاری انجام شده و فقط مکان تاسیس هنوز تعیین نشده که امیدواریم تا پایان تابستان به سرانجام برسد.

علی فیروزی، در مورد آخرین وضعیت تأسیس مجتمع رسیدگی به دعاوی تجاری، اظهار داشت: به احتمال زیاد تا پایان فصل تابستان، شاهد راه اندازی مجتمع رسیدگی به دعاوی تجاری به صورت صد در صدی خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای محیط کسب و کار وزارت اقتصاد افزود: در حال حاضر تمام مباحث مربوط به این مجتمع همچون ساختار، فرایند داخلی، اخذ تاییدیه قوه قضائیه در خصوص نحوه کار مجتمع و همکاری اتاق بازرگانی انجام شده است.

وی ادامه داد: فقط ساختمان مورد نظر برای تأسیس مجتمع را پیدا نکرده ایم که البته از چند ساختمان بازدید کرده ایم و تلاش داریم تا پایان تابستان قوه قضائیه مجتمع را برپا کند.

فیروزی گفت: مقرر شده در این مجتمع، شورای حل اختلاف، دادگاه بدوی و دادگاه تجدیدنظر مستقر شود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم راه اندازی مجتمع قضائی دعاوی تجاری، تصریح کرد: در حال حاضر دعاوی مرتبط با امور بازرگانی و تجارت در دادگاه‌های عمومی انجام می‌شود؛ این در حالی است که با توجه به تخصصی بودن امور مربوط به تجارت، پیش بینی شده است که قضات، دادستان، دادیار و تمامی افراد مشغول به کار در مجتمع قضائی دعاوی تجاری متخصص حوزه تجارت باشند تا نتایج مقبول‌تر باشد. از سویی دیگر نیز با تشکیل این مجتمع، مدت زمان رسیدگی به دعاوی به شدت کاهش می‌یابد؛ تجربه این موضوع را در کرمانشاه داشتیم و آنجا راضی بودند.

رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: همچنین با توجه به اینکه یکی از نماگر‌هایی که در شاخص جهانی سهولت انجام کسب و کار وجود دارد نماگر اجرای قراردادهاست، راه اندازی این مجتمع شاخص مذکور را بهبود خواهد بخشید.

 

منبع: پارسینه

منبع: پارسینه
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین