پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:40 - 1399/06/02

نوآوری‌های آموزشی مدارس جهان در دوران کرونا

مدارس مختلف جهان پس از شیوع کرونا برای ارائه مباحث آموزشی روش‌ها و ابزارهای خلاقانه‌ای را در نظر گرفته‌اند.

به گزارش کارگر آنلاین ، با شیوع ویروس کرونا در جهان بسیاری از مدارس جهان کاسه چه کنم چه کنم دست گرفتند و به فکر آنلاین کردن آموزش‌ها افتادند، این در حالی است که بسیاری از مدارس از مدت‌ها قبل از ابزار مختلفی برای ارائه آموزش‌های مجازی استفاده می‌کردند.
ایسکانیوز در نظر دارد در گزارش زیر نوآوری‌های آموزشی مدارس جهان را در دوران شیوع کرونا بررسی و ویژگی‌های پلتفرم‌های ارائه شده را بررسی کند.

مدارس‌مکاتبه‌ای‌ ( penpalschools )

مدارس PenPal در آمریکا هستند و دانش‌آموزانی را از سراسر جهان به یکدیگر متصل می‌کند تا در باهم و در کنار هم مسائل درسی و غیر درسی را بیاموزند. دانش‌آموزان از طریق پروژه‌های آنلاین از حقوق بشر و محیط زیست گرفته تا اخبار جعلی و رباتیک با یکدیگر همکاری می‌کنند، همه دانش‌آموزان این مدارس سواد ، فناوری و مهارت‌های اجتماعی- هیجانی را تجربه خواهند کرد.


داستان‌‌هایی برای همبستگی

از قدیم گفته‌اند داستان‌ها توانایی این را دارند که ما را به یکدیگر نزدیک‌تر کنند. پروژه Global Oneness در حال بررسی این مسئله است که چگونه داستان‌ها می‌توانند به طور معناداری دانش‌آموزان را از طریق برخی رویدادهای اجتماعی آنلاین با کمک قصه‌گویی به یکدیگر متصل کنند.

در طول بحران جهانی بهداشت ناشی از کرونا، بسیاری از افراد در خانه کار می‌کنند، همچنین آموزش‌ها نیز در منزل به دانش‌آموزان انتقال داده می‌شود، این پروژه در مدارس آمریکا بررسی می‌کند که دانش‌آموزان از طریق داستان چگونه می توانند همبستگی بیشتری داشته باشند و به بشریت کمک کنند.

مدارس روزانه در خانه

پروژه مدرسه‌ روزانه در خانه در مدارس هلسینکی کشور فنلاند رایج است و شامل ۴ حوزه سلامتی دانش‌آموزان را شامل می‌شود، آن هم زمانی که در خانه تحصیل می‌کنند.
این پروژه ابزارهایی برای معلمان فراهم می‌کنند تا با کمک آن وضعیت عاطفی دانش‌آموزان در دوران شیوع کرونا را بررسی و امکان گفتگوی آنلاین با دانش‌آموزان را فراهم می‌کند. دانش‌آموزان روزانه در مدت 30 ثانیه به چند سؤال در مورد سلامتی و احساسات خود پاسخ می‌دهند.
کاهوت

کاهوت یک بستر یادگیری مبتنی بر بازی است که در مدارس اسلو در کشور نروژ رایج است. کاهوت به معلمان این امکان را می‌دهد تا در چند دقیقه بازی‌های آموزشی سرگرم کننده‌ای را برای دانش‌آموزان ایجاد کنند. دانش‌آموزان در مدرسه یا خانه می‌توانند در بازی‌ها شرکت کنند و حتی خود نیز بتوانند بازی‌هایی را ایجاد کنند. مفاهیم آموزشی از طریق بازی به دانش‌آموزان انتقال داده می‌شود.

اسکرچ

اسکرچ یک پلت‌فرم برنامه نویسی خلاقانه رایگان و جمعی آنلاین است که در مدارس آمریکا و البته سایر مدارس جهان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به کودکان در هر سنی اجازه می‌دهد داستان‌ها، بازی‌ها و انیمیشن‌های خود را برنامه‌نویسی کرده و به اشتراک بگذارند.

اسکرچ به بیش از ۵۰ زبان ترجمه شده و به صورت آنلاین و آفلاین در دسترس است. صدها هزار معلم در جهان وجود دارند که از آن در داخل و خارج از کلاس و در برنامه‌های درسی خود استفاده می‌کنند.

 

منبع: ایسکا

منبع: ایسکا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین