پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:20 - 1399/06/02

مدارس كاردانش و فني‌وحرفه‌ای در زمان حضور دانش آموزان به آموزش مهارت‌ها بپردازند و دروس عمومي را در آموزش‌های مجازي ارائه دهند

معاون آموزش متوسطه در ششمين نشست از سلسله نشست‌های گفتگوي هفته گفت: خلاقيت در ارائه آموزش مجازي، سبب ارتقاء كيفيت آموزش می‌شود.

 عليرضا كمرئي در ششمين نشست از سلسله نشست‌های گفتگوي هفته كه با حضور روساي 760 منطقه آموزشي كشور در ساختمان شهيدرجايي و به‌صورت ويدئو كنفرانس برگزار شد، ضمن عرض تسليت فرارسیدن ماه محرم در خصوص شیوه‌نامه بازگشايي سال تحصيلي1400-1399 اظهار كرد: از اواسط سال گذشته و با شروع بيماري كرونا بيم شکاف آموزشی در مناطق و مدارس وجود داشت و تمام کشورها نگران شکاف آموزشی بودند. در ايران هم اين نگراني براي مسئولان آموزشي و خانواده‌ها وجود داشت و ازاین‌رو تلاش كرديم تا با استفاده از بسترهاي مختلف بتوانيم آموزشي باكيفيت را ارائه دهيم.

كمرئي افزود: سال پیش رو ازآن‌جهت كه ملزم به ارائه آموزش در شرايطي هستيم كه خانواده‌ها و دانش آموزان ثبات فكري لازم را ندارند، سال پراهمیتی محسوب می‌شود.

وي با اشاره به اينكه دانش آموزان در چند ماه اخیر آموزش مجازی را باکیفیت دانستند، گفت: بايد به آموزش مجازي به‌عنوان يك فرصت آموزشي نگاه كنيم هرچند كه هيچ آموزشي را نمی‌توان جايگزين آموزش حضوري كرد و هنوز هم ازنظر ما مؤثرترین شرايط آموزش، آموزش حضوري است.

معاون آموزش متوسطه مشارکت خانواده‌ها را برای حضور و همکاری با مدرسه بسیار مؤثر دانست و تصريح كرد: براي سال تحصیلی آينده سه وضعیت سفيد، زرد و قرمز پیش‌بینی ‌شده که بتوانيم روند آموزش را در تمام مناطق با استفاده از اين سه سناريو ادامه دهيم.

وي گفت: در مناطق آموزشی، مدیران و معاونین در مدرس بیشترین نقش را در نحوه ارائه آموزش بر عهده ‌دارند. مدیران مدارس بايد با نظارت كامل ثبت‌نام دانش آموزان در سناد، شبکه شاد، نحوه مشاركت و ارتباط خانواده و انتقال از وصیت زرد و سفید و قرمز به يكديگر را كنترل كنند.

كمرئي ادامه داد: در وضعيت سفید دانش آموزان در مدرسه حضور دارند و فضای مجازی به‌عنوان آموزش مکمل در نظر گرفته می‌شود و در وضعیت زرد و قرمز هم طبق آنچه در دستورالعمل آمده باید آموزش را در زمان و موعد اعلام ‌شده انجام داد و به اتمام رساند.

معاون آموزش متوسطه شرایط زرد را دشوارترین مرحله دانست و گفت: در شرايط زرد و در متوسطه اول و دوم اگر تعداد دانش آموزان با مساحت كلاس همخواني داشته و نیاز به تقسیم دانش‌آموز نباشد کلاس‌ها به‌صورت حضوري برگزار خواهد شد و اگر تعداد دانش آموزان نسبت به مساحت كلاس بيشتر باشد بايد حضور دانش آموزان طوري باشد كه فاصله اجتماعي مناسب در كلاس درس رعايت شود.

وي آموزش مهارت را در مدارس كاردانش و فني و حرفه‌ای حائز اهميت دانست و گفت: با توجه به كمبود زمان انتظار داريم مدارس كاردانش و فني حرفه‌ای در زمان حضور دانش آموزان در مدارس به آموزش مهارت‌ها بپردازند و دروس عمومي را در آموزش‌های مجازي ارائه دهند. همچنين در مدارس شبانه‌روزی ترجیح بر این است که دانش آموزان به‌صورت هفتگی رفت‌وآمد کنند.

كمرئي در پايان گفت: ابتکار و خلاقیت وجه تمایز مدارس در سال آینده است و اینکه چه میزان بتوانیم از این دو در ارائه آموزش استفاده کنیم می‌تواند تعیین‌کننده ميزان کیفیت آموزش باشد.

منبع: دولت.آی‌آر
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین