پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:40 - 1399/06/02

شبکه شاد بستری مناسب برای تبیین ارزش های انقلاب

کریمی گفت: شبکه شاد بستری مناسب برای تبیین ارزش های انقلاب اسلامی و چهل سالگی دفاع مقدس است.

کارگر آنلاین:  سوم خرداد سال جاری همزمان با سالروز فتح خرمشهر دفاع مقدس چهل ساله شد و چهل سال از آن روزهای سخت که رزمندگان اسلام با ایثار و از خود گذشتگی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند و از جان خود گذشتند تا انقلاب اسلامی پابرجا بماند می گذرد.

 

در این راستا در استان مرکزی نیز همچون سراسر کشور برنامه های به منظور تبیین چهل سالگی دفاع مقدس از سوم خرداد ماه آغاز شد که این برنامه ها تا پایان سال ادامه دارد و برنامه های متنوعی در طول سال پیش بینی شده است.

 

فرا رسیدن چهل سالگی دفاع مقدس در انقلاب شکوهمند ایران اسلامی افتخار بزرگی برای ملت ایران است و این ایام فرصت مناسبی برای تبیین آثار و برکات انقلاب و دفاع مقدس برای نسل جوان و نوجوان است.

 

در این راستا گفتگوی با سرهنگ کریمی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی داریم تا بیشتر با برنامه های که قرار است در طول 43 هفته از سوم خرداد تا پایان سال برگزار شود آشا شویم.

 

«ما قوی هستیم »شعار محوری برنامه های چهل سالگی دفاع مقدس

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه برنامه های چهل سالگی دفاع مقدس با شعار «ما قوی هستیم» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: برنامه ها این ایام حول این شعار کلیدی برنامه ریزی شده و به گونه ای حرکت می کنیم  که این شعار را برای نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی تبیین کنیم.

 

«غلامرضا کریمی» با اشاره اینکه امروز نسل جوان بیشتر به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرده اند و دسترسی آسان به این فضا به ویژه در شرایط بیماری کرونا برای دانش آموزان ایجاد شده است، افزود: فضای مجازی ظرفیت بسیار مناسبی است که باید از آن به درستی استفاده کرد.

 

وی با اشاره به اهمیت تبیین چهل سالگی انقلاب و دستاوردهای این مهم در بین نسل جوان و نوجوان گفت: نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی باید بیش از پیش با فرهنگ دفاع مقدس، ارزش های انقلاب، تلاش هایی که در این زمینه شده و دستاوردهای آن آشنا شود.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی چهل سال از عمر با برکت خود را گذرانده است و در طول این سال ها فراز و نشیب های فراوانی داشته و به موفقیت های چشمگیری دست یافته است، افزود: شبکه آموزشی شاد بستری مناسب برای باز نشر محتواهای تولیدی است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز با توجه به شرایط کرونایی همه افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان باید از فضای مجازی استفاده کنند و به آن دسترسی آسان دارند، ادامه داد: ما می توانیم به خوبی از این بستر برای دانش آموزان هم در راستای تبیین دستاوردهای کنگره و هم برنامه های چهل سالگی استفاده کنیم.

توجه به وجهه مردمی از تاکیدات برنامه های چهل سالگی است

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به نقش موثر و تاثیرگذار مردم در این سال ها و حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:یکی از تاکیدات مهم در برنامه های چهل سالگی دفاع مقدس توجه به وجهه مردمی و مخاطب مردمی برنامه ها است و باید کاری که در کنگره ملی نقش امام و شهدا انجام شد و باعث شد که عامه مردم را درگیر خود کند، امروز نیز در چهل سالگی دفاع مقدس اتفاق بیفتد.

 

کریمی افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلابی مردمی بود و آحاد مردم برای پیروی در این انقلاب و بعد از آن جنگ نابرابر پای کار آمدند و امروز نیز به دست خود مردم به پیش می رود و بحمداله دستاوردهای فراوانی نیز داشته است.

 

تهیه 18 عنوان کتاب صوتی در راستای گرامیداشت دفاع مقدس

کریمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۵ عنوان کتاب در راستای گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس در حال چاپ است، افزود: ۱۸ عنوان کتاب صوتی نیز در این راستا تهیه شده که به زودی رونمایی خواهند شد.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی همچنین معرفی کتاب و نویسندگان شاخص را از جمله برنامه های مهم چهل سالگی دفاع مقدس دانست و بیان کرد: در این راستا برنامه ای تحت عنوان معرفی ۴۰ عنوان کتاب و ۴۰ نویسنده را در دستور کار داریم.

 

وی با بیان اینکه در بازخوانی اقدامات دفاع مقدس نباید تنها به فعالیت رزمندگان اکتفا کرد، گفت: علاوه بر رزمندگان و نیروهای نظامی و انتظامی افراد دیگری نیز در دفاع مقدس تاثیر گذار بودند که امروز جای گفتن دارند.

 

این مقام مسئول یکی از این گروه های تاثیرگذار و نقش آفرین را مردم عادی عنوان کرد و گفت:  نقش مردمی در ابعاد مختلف دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و باید به طور ویژه در قالب ها و تولیدات ویژه بر روی آن کار کرد.

 

راه اندازی برنامه رادیویی رزمنده در ایام چهل سالگی دفاع مقدس

 

کریمی در بخش دیگری از سخنانش به تولید برنامه رادیویی با هنوان رزمنده در ایام گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس توسط صدا و سیما خبر داد و گفت: این برنامه به بیان ابعاد دفاع مقدس در حوزه های مختلف پرداخته می شود.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه برنامه رادیو رزمنده برنامه خوبی در راستای شناساندن ابعاد دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان از زبان رزمندگانی است که در آن دوران حضور و نقش فعال داشته اند، گفت: در این برنامه می توان از آثار و دستاوردهای کنگره نیز تبیین کرد چرا که صدها ساعت مصاحبه های تخصصی از رزمندگان و تلاش ها و فعالیت های آن عزیزان و خاطراتی که از شهدا و دوران جنگ تحمیلی داشتند جمع آوری شده است.

 

وی همچنین به تهیه و تولید اپلیکیشن های مختلف نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه فضای مجازی چهل سالگی توسط اداره کل حفظ آثار اپلیکیشن شهدای ماشین سازی، شهدای روحانی استان و اینفوگرافیک تخصصی عملیات های دفاع مقدس و یادمان شهدای گمنام تهیه شده که به زودی رونمایی خواهند شد.

 

این مقام مسئول همچنین به برگزاری نمایشگاه های مختلف در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت: در بازه زمانی سه ماهه نمایشگاه تخصصی دفاع مقدس در همه ابعاد برگزار خواهد شد و از کلیه ظرفیت های موجود و با رعایت دقیق دستورالعمل ها بهداشتی و توجه به مصوبات قرارگاه زیستی استان انجام می شود.

راه اندازی گروه های جهادی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس

 

کریمی در ادامه با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس راه اندازی گروه های جهادی است، گفت: این گروه های جهادی خدمات شایسته ای در زمان های مختلف ارایه داده اند که همواره این خدمات ارزنده گره گشایی بسیاری از مشکلات بوده است.  

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: گروه های جهادی در مقطعی تحت عنوان جهاد سازندگی فعالیت داشتند و خدمات شایسته ای ارایه دادند و امروز تحت عنوان بسیج سازندگی فعالیت های گسترده ای دارند.

 

وی به تلاش های گروه های جهادی در راستای محرومیت زدایی و کمک به محرومین و نیازمندان نیز اشاره کرد و اظهار کرد: امروز محرومیت زدایی گروه های جهادی برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت دفاع مقدس است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: گروه های جهادی در بخش های مختلف و حوادث مختلف و احتمالی که در کشور اتفاق می افتد حضور و مشارکت فعال دارند و نقش موثری در خدمت رسانی به نیازمندان و محرومین ایفا می کنند.

 

کریمی انقلب اسلامی ایران را انقلابی بزرگ دانست و گفت: این انقلاب ارزشمند به رهبری امام خمینی(ره) و هدایت های امروز رهبر انقلاب و ولایتمداری و ولایتپذیر ملتی آگاه الگوی برای همه آزادی خواهان جهان شده است.

پایان پیام/177

منبع: شبستان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین