پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:38 - 1400/06/22

تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن با افزودن سیر و پیاز به غذاها

کارگر آنلاین/مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: اضافه کردن سیر و پیاز تازه و زنجبیل به غذاها به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: اضافه کردن سیر و پیاز تازه و زنجبیل به غذاها به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

نسرین علیزاده  ادامه داد: استفاده از منابع غذایی پروتئین، روی، آهن، سلنیوم در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند.

وی بیان کرد: مصرف گوشت مرغ، تخم مرغ، ماهی سالمون، میگو، حبوبات، غلات کامل، انواع مغز بادام، گردو، پسته، فندق و غیره و خشکبار حداقل دو وعده در روز باعث تقویت سیستمی ایمنی بدن می شود.

علیزاده به استفاده از روغن گیاهی یا روغن نباتی شامل آفتابگردان، سویا، پنبه دانه و زیتون، کنجد، کلزا به منظور تامین بخشی از انرژی مورد نیاز روزانه و تامین برخی از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین های محلول در چربی در تهیه غذا توصیه کرد و گفت: در دوران نقاهت از مصرف غذاهای سرخ کردنی پرهیز شود.

وی عنوان کرد: مصرف عسل برای تقویت سیستم ایمنی و مهار سرفه، زردچوبه در تهیه غذا به علت خاصیت ضد التهاب آن و زنجبیل یا موز در زمان حالت تهوع توصیه می شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از یبوست، مقداری پودر سبوس خوراکی برنج یا گندم فرآوری و استاندارد به غذاهایی همچون آش، سوپ یا سالاد اضافه کنید همچنین مصرف منظم صبحانه و دو تا سه میان وعده برای تامین بهتر انرژی و ریزمغذی های مورد نیاز را نیز در برنامه روزانه خود قرار دهید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین