پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00002:30 - 1400/06/27

روش های عجیب برای قاچاق مواد مخدر در متروی تهران

کارگرآنلاین|محموله‌های افیونی‌شان را در بسته‌های عجیب و غریب پنهان می‌کنند؛ به این امید که دست پلیس به آنها نرسد اما در اغلب موارد این مأموران پلیس هستند که دست بالا را دارند. این ماجرای قاچاق مواد‌مخدر در مترو است. با اینکه تعداد تبهکارانی که به وسیله مترو محموله‌های مواد‌مخدر را حمل یا در شهر زیرزمینی موادفروشی می‌کنند چندان زیاد نیست اما مأموران پلیس مترو حواس‌شان به همه‌‌چیز هست و تاکنون توانسته‌اند تعدادی از حمل‌کنندگان و فروشندگان مواد‌مخدر در مترو را شناسایی کنند.

 محموله‌های افیونی‌شان را در بسته‌های عجیب و غریب پنهان می‌کنند؛ به این امید که دست پلیس به آنها نرسد اما در اغلب موارد این مأموران پلیس هستند که دست بالا را دارند. این ماجرای قاچاق مواد‌مخدر در مترو است. با اینکه تعداد تبهکارانی که به وسیله مترو محموله‌های مواد‌مخدر را حمل یا در شهر زیرزمینی موادفروشی می‌کنند چندان زیاد نیست اما مأموران پلیس مترو حواس‌شان به همه‌‌چیز هست و تاکنون توانسته‌اند تعدادی از حمل‌کنندگان و فروشندگان مواد‌مخدر در مترو را شناسایی کنند. در این گزارش به پرونده دستگیری چند نفر از قاچاقچیان مترو می‌پردازیم.

از قالی‌شویی تا حمل مواد مخدر

مأموران پلیس متروی تهران مدتی قبل در ایستگاه راه‌آهن به جوانی که یک چمدان چرخدار همراهش بود مشکوک شدند. آنها او را به‌طور نامحسوس تحت‌نظر گرفتند. او سردرگم بود و به‌نظر می‌رسید چشم انتظار فرد دیگری است. این شرایط حدود 40دقیقه ادامه پیدا کرد تا اینکه مأموران سراغ او رفتند و وقتی به بازرسی چمدانش پرداختند داخل آن مقدار زیادی تریاک کشف کردند. با اینکه دست او برای پلیس رو شده بود اما مدعی شد از محتویات چمدان اطلاعی نداشته اما قبول کرده در قبال دریافت 2میلیون تومان چمدان را از یکی از استان‌های مرکزی کشور با قطار به تهران بیاورد. اظهارات متهم در حالی بود که مأموران در چمدان 11کیلو تریاک کشف کرده بودند. متهم در این‌باره گفت: در شهرمان قالی‌شو بودم اما مدتی قبل یکی از دوستانم پیشنهاد کرد برای بهتر‌شدن وضعیت مالی‌ام با او همکاری کنم. او چند وقت یک‌بار بسته‌ای به من می‌داد تا با قطار به تهران ببرم و به صاحبش برسانم. امروز هم با چمدان به تهران رسیدم و در ایستگاه مترو منتظر صاحب آن بود. من اطلاعی نداشتم که داخل چمدان مواد‌مخدر است که دستگیر شدم.

سوغاتی؛ تریاک

بعضی از ایستگاه‌های مترو مثل ترمینال جنوب و راه‌آهن برای پلیس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چرا که از طریق این ایستگاه‌ها مسافران از شهرهای مختلف وارد پایتخت می‌شوند و ممکن است بسته‌های مشکوکی همراه داشته باشند. مدتی قبل مأموران ایستگاه متروی ترمینال جنوب در حال گشتزنی در سکو بودند که توجه‌شان به 2مرد جوان جلب شد. آنها همراه دو چمدان دستی چرخ‌دار در حال ورود به ایستگاه بودند که مأموران به آنها مشکوک شدند. 2مرد جوان با دیدن مأموران رنگ‌شان پریده و دست و پای‌شان را گم کرده بودند. در این شرایط بود که آنها برای بازرسی به ایستگاه پلیس مستقر در مترو هدایت شدند. در بازرسی چمدان‌ها مشخص شد یک طرف آنها از طرف دیگر سنگین‌تر است که پس از بررسی بیشتر مشخص شد در جداره داخلی یکی از چمدان‌ها حدود 3کیلو‌و۲۸۰گرم و در دیگری 5کیلو‌و۷۸۰گرم تریاک جاسازی شده است. متهمان وقتی تحت‌بازجویی قرار گرفتند گفتند که با یکدیگر همشهری هستند و از یکی از شهر‌های جنوبی کشور به تهران آمده‌اند و قصد فروش محموله مواد‌مخدر در تهران را داشتند.

ساقی مترو

بعضی از افرادی که به اتهام همراه داشتن مواد‌مخدر در مترو دستگیر می‌شوند نیت‌شان حمل محموله با مترو است اما بعضی دیگر در مترو موادفروشی می‌کنند؛ مثل مرد میانسالی که مدتی قبل در ایستگاه متروی قلهک دستگیر و در بازرسی او تعداد زیادی بسته‌های کوچک مواد‌مخدر که آماده فروش شده بود کشف شد. ماجرا از این قرار بود که از مدتی قبل به مأموران پلیس مترو خبر رسید مردی در ایستگاه موادمخدر می‌فروشد.  در این شرایط مأموران به کمین او نشستند و چند روز بعد مردی با مشخصات فرد مورد‌نظر را در ایستگاه دیدند و وی را بازداشت کردند. بازرسی بدنی این مظنون کافی بود که تا تعداد زیادی بسته‌های آماده فروش تریاک از او کشف شود. این بسته‌ها در بسته‌های ۳ تا ۲۵ گرمی آماده شده بود و در مجموع ۱۶۰گرم وزن داشت. متهم در اعترافاتش گفت: یک‌سال است که از یکی از استان‌های غربی کشور به تهران آمده‌ام و چون کار مناسبی نداشتم مشغول فروش مواد‌مخدر در مترو شدم.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین