پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00022:10 - 1400/06/29

حوزه هنری ۹ سالن سینمایی را به امکانات فرهنگی کردستان اضافه کرد

کارگرآنلاین|مرادی گفت: با تمامی مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از رویداد‌های فرهنگی و هنری در کشور حوزه هنری این تهدید را به فرصت تبدیل و ۹ سالن سینمایی را به امکانات فرهنگی و هنری استان اضافه کرد.

امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان در دیدار با فرماندار بیجار، اظهار کرد: اهمیت شهرستان بیجار به قدری است که یکی از ۵ دفتر شهرستانی حوزه هنری کشور در این شهرستان با توجه به وجود هنرمندان مطرح و همچنین شاخص‌های فرهنگی و هنری آن در این شهرستان تأسیس شده است.

مرادی افزود: حضور هنرمندان طراز اول در بخش‌های مختلف هنری از جمله عکاسی، سینما، تئاتر، موسیقی، تجسمی و حضور ادبا و فرهیختگان توانمند موجب شده تا هنر و فرهنگ این شهرستان همواره مورد توجه و قرار گیرد.

  • او  به نقش مردمان این شهرستان در طول دوران انقلاب و ۸ سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: نخستین شهید عرصه علم شهید استاد نجات‌اللهی و شهدای گرانقدر دیگری همچون هنرمند شهیدغلامرضا نریمان، شهید مدافع حرم اصغر با شاپور همرزم سردار خوبی‌ها شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و هزاران شهید و ایثارگر این خطه بخش دیگری از هنر پایداری این مردم قهرمان است که باید به صورت جد به آن پرداخته شود.
  • رئیس حوزه هنری استان کردستان تصریح کرد: برگزاری شب‌های خاطره به نام و یاد این اسوه‌های استقامت و پایداری ملت سرافراز ایران در کنار برنامه‌ریزی جهت ثبت، ضبط و انتشار مجموعه خاطرات رزمندگان این خطه از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که در دستور کار حوزه هنری استان و شهرستان است.

مرادی به اعلام فراخوان سومین جشنواره استانی تئاتر وتار به میزبانی دائمی شهرستان بیجار اشاره کرد و گفت: استقبال بسیار خوبی از این رویداد مهم صورت گرفته است و انتظار داریم همچون گذشته فرمانداری با حمایت‌های مادی و معنوی در برگزاری باشکوه این رویداد به صورت حضوری حوزه هنری را مورد حمایت قرار دهد.

او با اشاره به برنامه‌های حوزه هنری در توزیع عادلانه امکانات فرهنگی و هنری در سطح استان گفت: در سال‌جاری با تمامی مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از رویداد‌های فرهنگی وهنری در کشور حوزه هنری این تهدید را به فرصت تبدیل و ۹ سالن سینمایی را به امکانات فرهنگی و هنری موجد استان اضافه کرد که سهم بیجار از این امکانات ۲ سالن سینمایی است.

  • رئیس حوزه هنری کردستان فرهنگ و هنر را زیربنای توسعه عنوان کرد و گفت: هم اکنون در بخش‌های تولیدی چندین عنوان کتاب شعر و داستان، حمایت از تولید آثار سینمایی و نمایشی، حمایت از هنرمندان عرصه تجسمی، چند پروژه مربوط به فرهنگ و مطالعات پایداری در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم تا پایان سال بسیاری از این پروژه‌ها نهایی و منتشر شود.
  • مرادی با تعدادی از هنرمندان از جمله محمد رحیمی رضوان، سیدفاتح سید فاتحی، خانم شریفیان، استاد حسن معمار، استاد جمشید فرجوند فردا به صورت جداگانه دیدار و در خصوص مسائل فرهنگی و هنری رایزنی و در جریان روند در خواست‌های آنان قرار گرفت.

بازدید از مجموعه پردیس سینمایی آزادی بیجار و دستور به رفع نواقص و مشکلات این مجموعه پایان بخش دیدار سرزده رئیس حوزه هنری استان از شهرستان بیجار بود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین