پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:14 - 1400/06/30

بهترین منبع افزایش ایمنی بدن و قاتل فشارخون و چربی خون +طریقه مصرف

کارگرآنلاین|در طب سنتی از ریشه گیاه لیمو عمانی برای رفع مشکلات گوارشی استفاده می‌شود، همچنین جوشانده ریشه آن برای درمان اسهال خونی مفید است. برگ‌های گیاه لیمو عمانی تازه برای تسکین سردرد ناحیه پیشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصرف آن برای پیشگیری و درمان خانگی سرماخوردگی موثر است. لیموعمانی باعث افزایش اشتها شده و برای تقویت دستگاه گوارش خواهد بود. از بین بردن نفخ شکم و کمک به دفع مواد صفراوی از خواص لیمو عمانی است.

لیمو عمانی یک ماده غذایی رایج در بیشتر آشپرخانه‌هاست که دارای فواید فوق‌العاده‌ای برای سلامت جسم است.

  • لیمو عمانی نوعی لیمو ترش است که طبعی سرد و خشک دارد و در پخت بسیاری از غذاهای ایرانی، دمنوش‌های گیاهی و از پودر آن به عنوان ادویه استفاده می‌شود. قسمت‌های مورد استفاده گیاه لیمو عمانی، میوه، برگ و ریشه گیاه است. لیمو عمانی از ترکیبات تلخ، فلاونوئیدها، اسید سیتریک، املاح، ویتامین‌ها به ویژه ویتامین C و مواد فرار است. این میوه از نظر کلسیم و پتاسیم غنی بوده و از نظر ویتامین C. از سایر مرکبات پیشی گرفته و به عنوان کاهنده‌ی فشار خون و چربی خون شناخته شده است.

     

در طب سنتی از ریشه گیاه لیمو عمانی برای رفع مشکلات گوارشی استفاده می‌شود، همچنین جوشانده ریشه آن برای درمان اسهال خونی مفید است. برگ‌های گیاه لیمو عمانی تازه برای تسکین سردرد ناحیه پیشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصرف آن برای پیشگیری و درمان خانگی سرماخوردگی موثر است. لیموعمانی باعث افزایش اشتها شده و برای تقویت دستگاه گوارش خواهد بود. از بین بردن نفخ شکم و کمک به دفع مواد صفراوی از خواص لیمو عمانی است.


  • همانند سایر خانواده لیموها، یکی از اصلی‌ترین خواص لیمو عمانی وجود مواد آنتی اکسیدان فراوان در این میوه است که به پیشگیری از سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می‌کند. اضافه کردن لیمو عمانی به غذاها و اسیدی نمودن محیط آن، به افزایش جدب آهن غذا توسط سلول‌های بدن کمک می‌کند.
  • لیمو عمانی هنگام خشک شدن به دلیل عمل تخمیر، کمی تلخ شده که این تلخی در مزه ی آن نیز احساس می ‌شود. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از تلخ شدن غذا پیش از افزودن، هسته آن را درآورید. بهتر است هنگام تهیه‌ی انواع خورش‌ها و خوراک‌ها به مقدار لازم از لیمو عمانی استفاده کنید تا استفاده از نمک در غذا به حداقل برسد.
  • لیمو عمانی به دلیل دارا بودن مواد فراری که عامل ایجاد عطر و بوی آن است، حتما باید در محل خشک، خنک و در ظروف سربسته ، به دور از نور نگهداری شود. معمولا رنگ لیمو عمانی، زرد قهوه ای و داخل آن سیاه رنگ است. در بهبود سرماخوردگی و سرفه و مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی موثر است.

     

عوارض مصرف لیمو عمانی

  • براساس نظر متخصصان تغذیه، مصرف لیموعمانی پخته در غذاها به دلیل جذب مقدار زیادی از چربی و ادویه موجود در غذا، برای افراد مبتلا به چربی و فشار خون بالا مضر است و برای سایر افراد نیز می‌تواند باعث چاقی و اضافه وزن شود. به این منظور توصیه می‌شود، برای بهره‌مندی از خواص درمانی لیموعمانی آن را به صورت دمنوش مصرف کنید، همچنین در پخت غذاها از روغن و نمک کمتری استفاده کنید.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین