پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:37 - 1400/06/30

وزیر راه در فرودگاه امام خمینی(ره) بازرس ویژه مستقر کرد

کارگرآنلاین| در پی دستور وزیر راه و شهرسازی نسبت به برخورد با گران‌فروشی بلیت پروازهای اربعین، روابط عمومی شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) از استقرار بازرس ویژه وزیر راه و شهرسازی برای تشدید نظارت بر پروازهای اربعین در این فرودگاه خبر داد.

 «رستم قاسمی» دیشب در توئیتی رفاه و آرامش زائرین اربعین را خط قرمز وزارتخانه تحت سرپرستی خود برشمرد و گفت: به معاون حمل و نقل و همه مسوولان ذی‌ربط دستور دادم با هرگونه گران فروشی بلیت اربعین برخورد کنند.

 وزیر راه و شهرسازی همچنین تاکید کرد:  شخصا گزارش‌ها را پیگیری خواهد کرد و بازرس ویژه‌ای در فرودگاه‌ها  مستقر و نظارت میدانی در دفاتر فروش از امروز (سه شنبه) نیز ایجاد خواهد شد.

  • در همین زمینه، دفتر ارتباطات، اطلاع‌رسانی و اموربین الملل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «حسین مذنب» سرپرست اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه وشهرسازی به دستور وزیر راه از ساعت ۲۳ شب گذشته به منظور نظارت بر پروازهای اربعین در فرودگاه امام (ره) مستقر شد.
  • در اطلاعیه فرودگاه امام خمینی(ره) آمده است: بررسی تخلفات شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌ها در خصوص نرخ بلیت و فروختن بلیت یک‌سره و ارائه نکردن سرویس و خدمات مناسب زیر ذره بین بازرس ویژه وزیر راه شهرسازی قرار دارد.

مذنب، ماموریت خود را برخورد جدی با متخلفان و برطرف کردن مشکلات زائران اربعین و گزارش به مقام عالی وزارت عنوان کرد.

در بازدید انجام شده بامداد امروز مدیران کل شهر فرودگاهی و چهار نفر بازرس وزارت راه و شهرسازی که مذنب را همراهی می‌کردند، وی ضمن گفت‌وگو با مسافران نسبت به رفع مشکلات زوار دستورات لازم را صادر و تیم بازرسی گزارش دقیقی از عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و آژانس ها برای استحضار وزیر تهیه کرد.

 تا شب گذشته و با وجود گذشت چند روز از تاریخ اعلام فروش بلیت‌های اربعین با نرخ مصوب، عرضه بلیت به نرخ مصوب توسط ایرلاین ها انجام نشد و زائران سرگردان بین آژانس‌های مسافری به دنبال خرید بلیت هستند.

  •  بر اساس اعلام سازمان‌های هواپیمایی کشوری و سازمان حج و زیارت که ۱۰ روز پیش با توافق با شرکت‌های هواپیمایی انجام شد، قرار بود بازه زمانی پروازهای اربعین از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهرماه و زمان فروش بلیت پروازهای اربعین از ۲۶ شهریور ماه باشد.
  • نرخ فروش نیز برای پروازهای رفت و برگشت از تهران به نجف پنج و در مسیر یک طرفه ۳.۲ میلیون تومان تعیین شده است. با این حال دو روز از آغاز این بازه زمانی گذشته و خبری از فروش بلیت پروازهای اربعین نه در آژانس‌های هواپیمایی، نه در وبسایت‌های رسمی ایرلاین‌ها و نه در وبسایت‌های فروش بلیت نبود.

دیروز مدیرعامل هواپیمایی قشم ایر اعلام کرد که با هدف جبران عدم همکاری سایر ایرلاین‌ها نسبت به فروش بلیت با نرخ مصوب، روزانه هشت پرواز فوق‌العاده از تهران و مشهد به نجف انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین