پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:34 - 1400/07/03

رسیدگی به اعتراض از آراء شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی در صلاحیت دیوان نیست

کارگر آنلاین | هیات عمومی دیوان عدالت اداری با رفع یک مورد تعارض آرا، اعلام کرد رسیدگی به اعتراض از آراء شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی در صلاحیت این مرجع قضایی نیست.

 متن رای شماره ‌٣٢٢ هیات عمومی دیوان عدالت اداری در این زمینه به شرح زیر است:« مطابق ماده ‌٣ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ‌٢٢/ ‌١٢/ ‌١٣٧4 مقرر شده است « برای تامین مشارکت هر چه وسیع‌تر مهندسان در انتظام امور حرفه‌ای خود و تحقق اهداف این قانون در سطح کشور سازمان نظام مهندسی ساختمان که از این پس در این قانون به اختصار سازمان خوانده می‎شود و در هر استان یک سازمان به نام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان که از این پس به اختصار سازمان استان نامیده می‎شود، طبق شرایط یاد شده در این قانون و آیین‎نامه اجرایی آن تاسیس می‎شود. سازمان‌های یاد شده غیرانتفاعی بوده و تابع قوانین و مقررات عمومی حاکم بر موسسات غیر انتفاعی هستند.»

  • نظر به این که رسیدگی به اعتراض از آراء شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان از حدود صلاحیت و اختیارات دیوان عدالت اداری مصرح در ماده ‌١٣ قانون دیوان عدالت اداری خارج است، آراء شعب دیوان عدالت اداری به رد شکایت به شرح مندرج در گردش کار صحیح و موافق مقررات تشخیص داده می‎شود. (بدیهی است مطابق اصل ‌١5٩ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مرجع رسمی تظلمات و شکایات دادگستری است). این رای به استناد بند ‌٢ ماده ‌١٩ و ماده ‌4٣ قانون دیوان عدالت اداری برای شعب دیوان و سایر مراجع اداری مربوط در موارد مشابه لازم‎الاتباع است.»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین