پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:30 - 1400/07/04

سرقت‌های سریالی در مشهد و گلمکان با لباس پلیس

کارگر آنلاین/سرقت‌های سریالی مأموران جعلی در مشهد و گلمکان متهمان ۴ پرونده سرقت که مرتکب ۸۹ دزدی در مشهد و گلمکان شده بودند، دستگیر شدند.

دستگیری سارقان مأمورنما

 

رسیدگی به اولین پرونده سرقت را کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی بر عهده داشتند.

شرح این پرونده از این قرار بود که یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و مدعی بود افرادی که خود را مأموران پلیس معرفی کرده اند، ضمن متوقف کردن خودرو او یک دستگاه گوشی تلفن همراه و وجوه نقد را از وی سرقت کرده اند.

اعلام این موضوع و حساسیت آن موجب شد تا با دستور سرهنگ شفیع زاده، رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی، پیگیری این پرونده به سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد.

مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در بررسی دیگر اظهارات شاکی این پرونده دریافتند که متهمان ۳ نفر بوده و سوار بر ۳ دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵، پارس و کوئیک بوده اند. همین سرنخ موجب شد تا مجریان قانون به سراغ چند دوربین مداربسته در نزدیکی محل ارتکاب جرم این افراد بروند و تصاویر ضبطی آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

بررسی‌های این پرونده ادامه داشت تا اینکه ضابطان قضایی با مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته سرنخی از متهمان به دست آورده و این افراد را چهره زنی کردند. کارآگاهان پلیس آگاهی در اقدام بعدی خود با کنار هم قرار دادن مستندات به دست آمده رد سارقان را در خیابان هدایت مشهد زدند و به سراغ آن‌ها رفتند.

سارقان مأمورنما در حالی که قصد داشتند یکی از شهروندان را با شگرد مجرمانه خود تلکه کنند به چنگ مأموران پلیس آگاهی افتادند.

به گفته جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی، ۳ سارق به دا م افتاده در تحقیقات پلیسی ضمن اقرار به جرمشان به ارتکاب ۳۲ فقره سرقت تحت عنوان مأمور پلیس اعتراف کردند.

سردار ابراهیم قربانزاده افزود: کارآگاهان پلیس در بازرسی از مخفیگاه متهمان نیز یک دستگاه بیسیم تقلبی و ۸ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند سرقتی را کشف و ضبط کردند.

پرسهزنی سارق سریالی در اطراف خودرو‌ها

دومین پرونده سرقت را مأموران دایره تجسس کلانتری شیرازی به نتیجه رساندند. پرونده‌ای که با گزارش چند فقره سرقت لوازم خودرو در حوزه استحفاظی این کلانتری مورد رسیدگی پلیسی قرار گرفت.

مأموران گشتی انتظامی که برای شناسایی عامل این سرقت‌ها چند شبی را به دل خیابان‌های منطقه تحت کنترل خود زده بودند، در شامگاه جمعه به مردی جوان که در اطراف چند دستگاه خودرو سواری در حال پرسه زنی بود مشکوک شدند و به سراغ او رفتند.

متهم، اما با دیدن پلیس پا به فرار گذاشت و مأموران نیز در اقدامی ضربتی این فرد را دستگیر کردند. مرد جوان در بازجویی‌های پلیسی ضمن اقرار به اینکه قصد سرقت از خودرو‌ها را داشته، به ارتکاب ۶ فقره سرقت لوازم و قطعات داخل خودرو اعتراف کرد.

طبق اعلام سردار قربانزاده، جانشین رئیس پلیس استان خراسان رضوی، در بازرسی از متهم نیز یک دستگاه تلفن همراه مسروقه به همراه یک عدد کیف زنانه حاوی ۵ کارت عابر بانک، کارت ملی و شناسنامه کشف شد.

سارق توس در چنگ پلیس

سردار قربانزاده به سومین پرونده سرقت اشاره کرد و گفت: مأموران کلانتری ۴۳ معراج مشهد که پیش‌تر گزارش سرقت لوازم داخل خودرو را از سوی چند شهروند دریافت کرده بودند برای شناسایی و دستگیری سارق این پرونده سریالی چند شب به گشت زنی در محدوده‌های ارتکاب جرم پرداختند. تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه متهم این پرونده در یکی از خیابان‌های توس در حالی که قصد سرقت از یک خودرو سواری را داشت، شناسایی و دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: مأموران این سارق حرفه‌ای را در حالی که تصمیم داشت با یک دستگاه سواری پراید فرار کند به دام انداختند و در بازرسی از خودرو او ۲ دستگاه ضبط و پخش به همراه تعداد زیادی آچارآلات سرقتی را کشف کردند. متهم در اظهاراتش به ۷ فقره سرقت لوازم و قطعات داخل خودرو اعتراف کرد.

دستبرد به ۴۰باغویلا

سردار قربانزاده چهارمین پرونده سرقت را تشریح کرد و گفت: در این عملیات مأموران پاسگاه گلمکان در اقدامی اطلاعاتی و ضربتی ۴ سارق سریالی از باغ ویلا‌های منطقه را شناسایی و دستگیر کردند. جانشین فرمانده انتظامی استان ادامه داد: متهمان ابتدا حاضر به همکاری با پلیس نبودند، اما پس از رویارویی با مستندات پرونده به ۴۰ فقره سرقت از باغ ویلا‌های منطقه گلمکان اعتراف کردند. طبق اعلام سردار قربانزاده، ۹ متهم دستگیر شده این پرونده‌ها برای سیر مراحل قانونی روز گذشته به دادسرا منتقل و با قرار متناسب قضایی راهی زندان شدند. علاوه بر این تحقیقات پلیسی برای کشف دیگر جرائم احتمالی آن‌ها ادامه دارد.

 

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین