پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:45 - 1400/07/10

پخش شدن فیلم جشن تولد زن جوان آبرویش را برد

حوادث/رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از شناسایی متهم سایبری خبر داد که اقدام به انتشار فیلم‌های خصوصی جشن تولد شاکی در اینستاگرام کرده بود.

سرهنگ علی محمدپور اظهار کرد: خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت فردی ناشناس در بستر اینستاگرام اقدام به پخش فیلم‌های خصوصی جشن تولدش کرده است.

  • وی افزود: شاکیه در ادامه اظهاراتش عنوان داشت مدتی پیش در منزلم جشن تولدی برگزار شد و با توجه به پوشش نامناسبم در جشن تولد، یکی از دوستانم اقدام به پخش زنده در پیج اینستاگرام خود کرده بود که فردی ناشناس با گرفتن فیلم از پخش زنده و با برش زدن فیلم‌ها اقدام به پخش آنها در فضای مجازی کرده است.
  • رییس پلیس فتا خراسان جنوبی‌ گفت: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس، متهم شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

وی اظهار کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا ابتدا منکر ارتکاب جرم انتسابی شد و با سخنان گمراه‌کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس و در مواجهه با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری شده به جرم خود اعتراف کرد.

محمدپور افزود: این متهم انگیزه خود از این اقدام را انتقام‌جویی و اختلافات قبلی عنوان کرد و در نهایت پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی ارسال شد.

وی تصریح کرد: فضای مجازی مکان مناسبی برای حل اختلافات خانوادگی همچنین انتقام‌جویی نیست و برابر قانون هر گونه توهین، اهانت یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران‌ناپذیری برای فرد به همراه دارد.

این مقام انتظامی گفت: شهروندان هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین