پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:28 - 1400/07/11

ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای رفاه حال مردم خوزستان

کارگر آنلاین/استاندار خوزستان گفت: برنامه ریزی شده است برای رفاه حال مردم ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود.

 صادق خلیلیان استاندار خوزستان گفت: اجرای طرح توسعه مسکن در استان وابسته به تامین زمین است که تا ۵۰ درصد هزینه اولیه را کاهش دهد که زمینه برای تامین زمین فراهم شده است و در مدت یک‌ماه اخیر دومین سفر وزیر نیرو به خوزستان است تا از وضعیت پروژه‌های فاضلاب و آبرسانی مطلع شود.

او با اشاره به اینکه برنامه ریزی شده است برای رفاه حال مردم ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود، بیان داشت: نرخ بیکاری در خوزستان تا ۲ سال آینده با برنامه ریزی‌هایی که در حال انجام است به زیر ۱۰ درصد خواهد رسید و دولت به دنبال اجرای کار و عمل است و تلاش را در دستور کار خود قرار داده است.

خلیلیان افزود: در استان در هشت حوزه برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت در نظر گرفته شده است و یکی از این حوزه‌ها بهبود شرایط آب شرب مردم خوزستان است که ۱۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح کوتاه مدت آبرسانی غدیر (در مدت زمان هشت ماه) در نظر گرفته شده است.

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه گفت: رهاسازی بی رویه آب برای تولید برق در خوزستان ظلم به مردم و کشاورزان است و برای تامین منابع پروژه فاضلاب اهواز تلاش کردیم و اعتباری بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تامین اعتبار شد.

او افزود: قرار بود قرارگاه خاتم ۲۵ درصد اعتبار فاضلاب اهواز را پرداخت کند که هنوز انجام نگرفته است.

فرهاد ایزدجو مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان نیز بیان داشت: صنعت نیشکر ۲ برابر از سهمیه خود آب مصرف می‌کند و بر اساس مصوبه شورای تامین خوزستان کشت و صنعت‌های که در حد مجاز برداشت آب ندارند برق آن‌ها قطع شود.

او تصریح کرد: هفت درصد مخازن سد‌های خوزستان دارای ذخیره آب است و سد دز پنج درصد معادل ۹۸ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد که در بین سد‌های خوزستان بدترین وضعیت را دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین