پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:06 - 1400/07/11

نجات قاتل از چوبه دار پس از ۱۰ سال در سنندج

حوادث/معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان گفت: زندانی محکوم به قصاص که در سال ۹۱ مرتکب قتل شده بود با تلاش شورای حل اختلاف ویژه زندانیان در سنندج بعد از ۱۰ سال آزاد شد.

بهادر اسدی در سنندج از سازش دومین پرونده قتل در دادگستری استان کردستان در سال جاری و با میانجی گری اعضای شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندانیان سنندج خبر داد و اظهار کرد: با میانجی‌گری اعضای شعبه ویژه شورای حل اختلاف ویژه زندانیان سنندج درجلب رضایت خانواده اولیای دم، پرونده قصاص نفس مددجوی زندانی به صلح و سازش انجامید.

وی تصریح کرد: با رضایت ولی دم زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل ۱۰ سال حبس از زندان آزاد شد.

  • وی در خصوص جزئیات این پرونده افزود: در سال ۱۳۹۱ بر اثر نزاع دو دوست قدیمی در شهرستان سنندج یک مورد قتل حادث و پس از دستگیری قاتل و طی مراحل دادرسی نهایتا رای به قصاص قاتل در شعبه دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر شد.
  • اسدی تصریح کرد: با دستور دادستان سنندج، پرونده مذکور به شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج جهت صلح و سازش ارجاع شد که با تلاش‌های شبانه روزی اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم  در نهایت پرونده با اصلاح ذات البین مختومه شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان با قدردانی از زحمات اعضای شورای حل اختلاف سنندج و سایر معتمدین و متنفذین محلی در فراهم نمودن زمینه جلب رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد موصوف، گفت: با توجه به حضور روحانیت معزز در ترکیب شعب شورا‌های حل اختلاف، توانمندی بالقوه و بالایی در جهت حل و فصل اختلافات مردم بالاخص در پرونده‌های مهم قتل  وجود دارد.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین