پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:15 - 1400/08/18

گفتگو با وکیل پزشک تبریزی درباره قطعی شدن حکم قصاص: درخواست اعاده دادرسی کرده‌ایم

کارگر آنلاین | پرونده جنجالی پزشک تبریزی که متهم بود با تهیه غذای مسموم همسر و مادربزرگش را به قتل رسانده، با تأیید حکم قصاص وی از سوی دیوان‌عالی کشور به پایان خود نزدیک شد.

19مهرماه سال95، اعضای خانواده پزشک جوان تبریزی، به‌دلیل خوردن غذای مسموم به بیمارستان منتقل شدند و به‌رغم تلاش پزشکان، همسر و مادربزرگ او جانشان را از دست دادند.

پزشک جوان پیش از این حادثه، به‌دلیل نسخه‌هایی که از او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، معروف شده بود. نسخه‌هایی خوش‌خط که در برخی از آنها به جای دارو، گوش دادن به صدای شجریان تجویز شده بود.

  • پس از مرگ همسر و مادربزرگ وی به‌دلیل خوردن غذای مسموم، پزشک جوان مدعی شد که غذاها را فرد ناشناسی به‌عنوان نذری به مطبش آورده و او نیز آنها را به خانه برده و در نهایت همسر، مادربزرگ، مادر، پدر و برادرش به‌دلیل خوردن آن مسموم شده و 2نفر از آنها جان‌شان را از دست داده‌اند؛ ادعایی که تحقیقات پلیس دروغ بودن آن را ثابت کرد و مشخص شد که نه‌ تنها غذاها نذری نبودند، بلکه پزشک تبریزی، خودش آنها را از یکی از رستوران‌ها تهیه کرده بود.

کارآگاهان پلیس که موفق شده بودند این رستوران را شناسایی کنند، در بررسی فیلم‌های ضبط شده در دوربین‌های مداربسته به تصاویری دست یافتند که نشان می‌داد، پزشک جوان به رستوران مراجعه کرده و بعد از تهیه غذاها، آنجا را ترک کرده است. از طرفی پزشکی قانونی اعلام کرده که داخل غذاها قرص برنج ریخته شده و همین باعث مرگ قربانیان شده بود. به این ترتیب انگشت اتهام به‌سوی پزشک جوان نشانه رفت و او به جرم قتل دستگیر شد. هرچند وی در جریان بازجویی‌ها، مدعی شد که در مسموم کردن غذاها نقشی نداشته است، اما در نهایت پرونده این جنایت با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی فرستاده شد. در این کیفرخواست پزشک جوان متهم به قتل همسر و مادربزرگش شده بود و هرچند اولیای دم مادربزرگ وی از قصاص گذشتند و درخواست دیه کردند اما پدر و مادر همسرش المیرا، خواهان قصاص متهم شدند. پس از برگزاری نخستین جلسه محاکمه، قضات دادگاه رأی به قصاص متهم دادند، اما مدتی بعد این رأی در دیوان‌عالی کشور نقض شد.

بابک بابا زاده، وکیل این پزشک تبریزی می‌گوید: دیوان‌عالی کشور به‌دلیل نقایصی که در روند تحقیقات وجود داشت، حکم قصاص را نقض کرد و پرونده مجددا به همان شعبه دادگاه کیفری فرستاده شد تا درباره این نواقص تحقیقات مجدد انجام شود. به این ترتیب در دومین جلسه محاکمه، برخی از افراد مطلع به دادگاه احضار شدند و از آنها تحقیق شد. در نهایت نیز قضات دادگاه وارد شور شدند و باز هم حکم به قصاص پزشک تبریزی و پرداخت دیه در حق مادربزرگش دادند. پس از صدور این حکم ما باز هم به آن اعتراض کردیم که پرونده بار دیگر به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد.

همه این اتفاقات در حالی رخ داد که پزشک تبریزی هرگز در جریان تحقیقات و محاکمه اتهامش را نپذیرفت و مدعی شد که فرد دیگری غذاها را مسموم کرده و وی در قتل همسر و مادربزرگش نقشی نداشته است. با این حال قضات دیوان‌عالی کشور پس از بررسی‌ و شور، حکم صادره از سوی دادگاه بدوی را تأیید کردند تا پزشک تبریزی در یک قدمی قصاص قرار بگیرد.

به‌گفته وکیل وی، پس از تأیید حکم قصاص موکلم، از آنجا که عقیده داریم تحقیقات در این پرونده کامل نیست، درخواست اعاده دادرسی کرده‌ایم و امیدواریم با قبول درخواست ما، رسیدگی به این پرونده از سر گرفته شود.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین