پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:45 - 1400/07/12

تاکید سرپرست آموزش‌وپرورش بر ترویج «فرهنگ شهادت‌طلبی»

فرهنگی/سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با رویکرد درونی و نهادینه سازی، معرفتی، آگاهی و درک درست از فرهنگ ایثار و شهادت همراه با کنش پذیری دانش آموزان تلاش می کند تا فرهنگ شهادت و شهادت طلبی و خدمت خالصانه را در میان دانش آموزان رواج دهد.

 علیرضا کاظمی امروز – دوشنبه – در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار افزود: جنگ و تاریخ دفاع مقدس طلایی ترین دوران کشور محسوب می شود، حتما باید از این گنجینه ارزشمند برای انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل های آینده بهره مند شد.

  • وی با بیان اینکه بالاترین مولفه قدرت جمهوری اسلامی ایران برای مواجهه با دنیا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، ادامه داد: کشورهای دیگر مولفه های نظامی، اجتماعی و اقتصادی دارند اما آنچه کشور را به اوج نقطه اقتدار رسانده، مولفه فرهنگ و ایثار و شهادت است.
  • سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بالاترین ماموریت این وزارتخانه است، باید با بهره مندی از ابزارهای مختلف نهایت تلاش در این ماموریت بکار گرفته شود.

کاظمی یادآور شد: برگزاری اردوهای راهیان نور و شمیم نور و همچنین مراسم ۴۰ هزار یادآواره با یاد ۴۰ هزار شهید دفاع مقدس از جمله اقدامات آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه بی شک آشنایی دانش آموزان را با یاد سلوک شهدا در دستور کار است، تصریح کرد: آموزش و پرورش با رویکرد درونی و نهادینه سازی، معرفتی، آگاهی و درک درست از فرهنگ ایثار و شهادت همراه با کنش پذیری دانش آموزان تلاش می کند تا فرهنگ شهادت و شهادت طلبی و خدمت خالصانه را در میان دانش آموزان رواج دهد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدواریم شهدا و امام شهدا در راه ترویج فرهنگ شهادت و ایثار کمک کنند تا در نهایت در راه شهدا گام برداریم.

برگزاری اردوهای راهیان نور از نیمه دوم سال

سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه این مراسم از برگزاری اردوهای راهیان نور از نیمه دوم سال با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

وی گفت: آموزش و پرورش همواره در مسائل مهم و مختلف کشور پیشتاز بوده است، این وزارتخانه همچنین در امور مربوط به دفاع مقدس نیز اقدامات موثری انجام داده است.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین