پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:39 - 1399/06/15

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و سازمان منطقه آزاد قشم

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین جهاد دانشگاهی و سازمان منطقه آزاد قشم با حضور رئیس جهاد دانشگاهی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

 

کارگر آنلاین :  مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین جهاد دانشگاهی و سازمان منطقه آزاد قشم صبح امروز (شنبه، ۱۵ شهریور) به منظور دستیابی به هدف توسعه همکاری و همچنین بهره مندی حداکثری از توانمندی ها، ظرفیت‌ها و تجارب طرفین با موضوع همکاری‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، کارآفرینی، اشتغال، فناورانه، مشاوره‌ای با حضور حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و حمیدرضا مومنی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

در این مراسم حمیدرضا مومنی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: اقتصاد قشم طی چند سده گذشته با تکیه بر بخش‌های اقتصادی، صیادی و تجاری در حال فعالیت است.

او با بیان اینکه در بخش تجاری بیش از ۱۲ مغازه در حال فعالیت هستند، افزود: با توجه به آمار به‌دست آمده این فعالیت چندان چشمگیر نیست. فروش لوازم خانگی، البسه، وسایل آرایشی و... از عمده محصولات بازار تجاری قشم است که خیلی صنعت پیچیده‌ای به حساب نمی‌آید.

مومنی با تاکید براینکه فعالیت در یک حوزه ما را زمین گیر خواهد کرد، گفت: باید در این منطقه بر اساس توانمندی ها، فعالیت‌ها را ارتقا داد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قیمت تمام شده آب در بخش کشاورزی حدود ۹ هزار متر مکعب است، بنابراین با رایزنی‌های صورت گرفته در تلاشیم که به سمت کشت گلخانه‌ای برویم.

او تصریح کرد: طی ۵ سال گذشته در این منطقه ۳۵۷۰ تخت بیمارستانی داشتیم که با بررسی‌های انجام شده از این تعداد ۱۴۰۰ تخت به علت کیفیت پایین از رده خارج شد. در حال حاضر ۹ هزار ظرفیت داریم که اگر کرونا شیوع پیدا نمی‌کرد ۱۸۰۰ تخت به بیمارستان‌های تحت پوشش اضافه می‌کردیم.

مومنی اضافه کرد: ۷۶ روستا در قشم داریم که جمعیت معکوس در آن وجود دارد و نرخ بیکاری در آن ۴.۶ درصد است؛ امیدواریم تا پایان آن را به رقم ۴ درصد برسانیم.

او بیان کرد: در مزارع متراکم قشم در یک هکتار، ۲ هزار تُن برداشت محصول داریم. در بحث تولید ماهی در قفس  باید به برداشت ۲۰۰ هزار تن محصول اقدام می‌کردیم، اما متاسفانه سهم ما در این حوزه تنها ۸۰ هزار تن بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: همکاری‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، کارآفرینی، اشتغال، فناورانه و مشاوره‌ای موضوع تفاهم نامه جهاد دانشگاهی با این سازمان است. این تفاهم نامه تا دو سال آینده قابلیت اجرایی دارد و این دوره به صورت خودکار تمدید خواهد شد.

اولین پژوهشگاه دارویی کشور در اختیار جهاد دانشگاهی

در ادامه طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در حوزه علوم انسانی و اجتماعی توانمند هستیم و فعالیت‌های خوبی در این زمینه به انجام رسانده ایم.

او افزود: اولین پژوهشگاه دارویی کشور در اختیار ما قرار دارد. کسب دانش فنی تولید ماهی ۱۰ گرمی، فرایندی است که نیاز به دانش خاص دارد و ما توانسته ایم با تکیه بر دانش متخصصان داخلی به این مهم دست یابیم. همچنین اولین پژوهشکده گردشگری را تأسیس کرده ایم که در این زمینه فعالیت‌های بین المللی خوبی انجام می‌دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی در پایان یادآوری کرد: علاقه‌مند هستیم که بتوانیم نقش موثری را در برنامه توسعه این تفاهم نامه داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | YJC
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین