پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:23 - 1400/07/15

یارانه انرژی؛ دلیل اصلی ماینرهای غیرمجاز در ایران

اقتصادی/خدادادی، مجری تأمین برق استخراج مجاز رمز ارز شرکت توانیر گفت: اصلی ترین عامل ماینرهای غیرمجاز وجود برق یا گاز یارانه ای در کشور است.

 مهدی خدادادی، مجری تأمین برق استخراج مجاز رمز ارز شرکت توانیر درمورد ارز دیجیتال به بحث استخراج بیت کوین و تأمین انرژی پرداخت و گفت: اگر شرایط کشور ما مانند ژاپن و سنگاپور و آلمان بود رمزارز برای ما تهدید و فرصت محسوب نمی شد و یک تکنولوژی و پدیده معمولی بود.

  • وی افزود: شرایط کشورمان به گونه ای است که اگر مراقب این پدیده جدید نباشیم به شدت تبدیل به یک تهدید خواهد شد.
  • مجری تأمین برق استخراج مجاز رمز ارز شرکت توانیر از یارانه های انرژی و قیمت های غیرواقعی برق در ایران انتقاد و اظهارکرد: اگر برق با قیمت واقعی و تمام شده در اختیار مردم و فعالان اقتصادی قرار بگیرد دیگر برای صنعتگر به صرفه نخواهد بود که با آن قیمت، رمزارز را به صورت غیرمجاز استخراج کند.

خدادادی به ابعاد تهدیدکننده این موضوع نیز اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال حدود ۲ هزار مگاوات توان مصرف اقتصادی برق کشور به ماینرها اختصاص داده شد و سهم خاموشی خانه ها هم مساوی با همین میزان بود.

وی ثبات قانونی در این حوزه را ضروری خواند و افزود: کشور ما باید هر چه سریعتر تکلیفش را با این قضیه روشن کند.

مجری تأمین برق استخراج مجاز رمز ارز شرکت توانیر بر این باور است که سوء مدیریت در این حوزه و قاچاق انرژی به واسطه قیمت گذاری های دستوری است.

خدادادی تأکید کرد: ما باید اجازه دهیم که ماینرها برق موردنیازشان را خودشان تأمین کنند اما از طرف دیگر باید قوانین تنبیهی را نیز اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه اصلی ترین عامل ماینرهای غیرمجاز وجود برق یا گاز یارانه ای در کشور است گفت: قوانین بازدارنده در کشور ما و مطالبه عمومی و صنعت برق در این حوزه به شدت ضعیف است.

منبع: تحلیل بازار
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین