سرویس مشاوره کارگر آنلاین
کارگر آنلاین | یکی از دغدغههای اصلی بانوان شاغل پس از پایان دوران مرخصی زایمان، وضعیت امنیت شغلی و بازگشت به کار است. بسیاری از کارگران با این سوال مواجهاند که آیا کارفرما میتواند پس از پایان مرخصی، قرارداد آنها را تمدید نکند یا نیروی جایگزین را جایگزین آنها کند؟
چرا برخی کارگران «حق اولاد» نمیگیرند/ برای ۳۰۰ هزار تومان نمیتوانم نامه بیکاریام را امضا کنم!
کارگران بسیاری هستند که علیرغم فرزند داشتن، حق اولاد به آنها تعلق نمیگیرد. شرط داشتنِ ۷۲۰ روز سابقه بیمه پردازی به معنای آن است که کارگر بیمه شده صاحب فرزند تا نزدیک به دو سال بعد از بیمه شدن، حق اولاد نخواهد گرفت. یعنی کارگری که وارد یک کارگاه میشود، در تمام دوره آزمایشی حق اولاد را نمیگیرد و بعد از آن نیز باید نزدیک به دو سال صبر کند تا بتواند به ازای هر فرزند، مبلغی را تحت عنوان حق اولاد بگیرد؛ مبلغی که مقدار آن بسیار ناچیز است و امسال به ۱۸۳ هزار و ۵۴۲ تومان رسیده است.

