پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:35 - 1400/07/17

دستگیری عامل تهدید دختر جوان در فضای مجازی

کارگر آنلاین/ رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: عامل تهدید و أخاذی از یک دختر جوان به بهانه انتشار تصاویر خصوصی و هتک حیثیت او در شبکه‌های اجتماعی، شناسایی و دستگیر شد.

 سرهنگ آدینه‌لو رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر تهدید و أخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او بابیان اینکه با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم در استان زنجان شناسایی شد، افزود: با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان بابیان اینکه در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه‌ ارتکابی شد، اما پس از روبرو شدن با مستندات، به جرم خود معترف شد، ادامه داد:متهم از طریق تلگرام با شاکی پرونده آشنا شده و پس از جلب اعتماد او به بهانه آشنایی و ازدواج، اقدام به دریافت تصاویر خصوصی کرده و با تهدید به انتشار این تصاویر، قصد أخاذی و برقراری ارتباطات نامتعارف را داشت که توسط پلیس فتای استان زنجان دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: فضای مجازی محل مناسبی برای نگهداری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد ناشناس نیست و امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از این اطلاعات شخصی وجود دارد.

آدینه‌لو ادامه داد: از شهروندان به ویژه دختران جوان درخواست می‌کنم در فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های دروغین مثل ازدواج قصد نزدیک شدن به آن‌ها را دارند اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند.

او گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین