پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:21 - 1400/07/23

درگیری خونین قاچاقچیان چوب با مامور یگان منابع طبیعی خانمیرزا

حوادث/قاچاقچیان چوب جنگلی مامور یگان منابع طبیعی خانمیرزا را زخمی کردند.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری خانمیرزا استان از زخمی شدن یکی از ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان توسط قاچاقچیان چوب خبر داد.

کشواد درویشی افزود: پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه قاچاقچیان چوب قصد قطع درخت و قاچاق آن را دارند، ماموران یگان حفاظت در منطقه مستقر شدند و در گشت‌های متعدد یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ و ۲ نفر در هنگام قطع و بارگیری درختان بلوط، مشاهده شد.

  • وی گفت: این ۲ نفر قاچاقچی با مشاهده مامورن انتظامی و یگان منابع طبیعی خودرو را رها کرده و متواری شدند.
  • به گفته وی، قاچاقچیان با ماموران منابع طبیعی و یگان امداد درگیر شدند که بر اثر آن یکی از ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی مجروح شد.

درویشی گفت: ماموران کلانتری و یگان حفاظت منابع طبیعی مقداری از چوب‌های قطع شده را به اداره شهرستان منتقل کردند و صورتجلسه‌ای توسط عوامل انتظامی تنظیم شد.

به گفته وی، در این درگیری حمید موسوی مامور یگان حفاظت اداره منابع طبیعی از ناحیه زانوی راست مجروح و توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان لردگان منتقل و بستری شد.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان خانمیرزا گفت: از ابتدای امسال ۲ نفر ازماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در درگیری با قاچاقچیان چوب مجروح شدند.

این مسوول خانمیرزا سودآور بودن قاچاق چوب را از مهمترین دلایل قاچاق این محصول جنگلی اعلام کرد و گفت: قاچاقچیان چوب هر کیلوگرم چوب جنگلی بلوط را کیلویی ۶۰ تا ۷۰ هزار ریال به فروش می‌رساند.

وی از مردم استان خواست تا هر گونه تخلف در رابطه با جنگل‌ها و مراتع را با استفاده از سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع و یا اطلاع به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها گزارش دهند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین