پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:55 - 1400/08/16

توضیحات فرماندار درباره کتک‌کاری باستان شناس آلمانی و باستان شناسان ایرانی در کهگیلویه

کارگر آنلاین | فرماندار کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع کتک کاری باستان شناس آلمانی، تعدادی از باستان شناسان ایرانی و برخی از کارمندان اداره میراث فرهنگی این شهرستان در یکی از روستاهای حومه کهگیلویه واکنش نشان داد.

دارا کریمی نژاد از یاسوج گفت: یک باستان‌شناس آلمانی در سفر خود به شهرستان کهگیلویه با همراهی کارشناسان باستان شناس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور و تعدادی از کارمندان میراث فرهنگی کهگیلویه برای بررسی و بازدید تپه تاریخی روستای " تل کوچک " در هشت کیلومتری شهر دهدشت سفر کرده بود که متاسفانه به دلیل ناهماهنگی های صورت گرفته از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان و توجیه نبودن برخی از روستانشنیان، این باستان شناسان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

  • وی با اظهار تاسف از اقدام اداره کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در اعزام این هیأت بدون هماهنگی با مسئولان امنیتی و شورای تامین شهرستان کهگیلویه، اظهارداشت: باید اداره کل میراث فرهنگی استان یک روز قبل با ارسال نامه ای این موضوع را به مسئولان مرتبط گزارش می داد.
  • فرماندار کهگیلویه گفت: ما به محض با خبر شدن از وقوع این حادثه، با دادستان شهرستان هماهنگی هایی صورت داده و خواستار رسیدگی سریع و شناسایی عاملان این حادثه شدیم و پیگیری ها اکنون ادامه دارد.

کریمی نژاد تاکیدکرد که اداره کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد باید در این موضوع ها قبل از اعزام هیأت ها به شهرستان ها با فرمانداری ها هماهنگی های لازم را انجام تا چنین حوادث تلخی اتفاق نیفتد.

وی گفت: اداره کل میراث استان حتی به واحد مرتبط با استانداری کهگیلویه و بویراحمد اطلاعی نداده اند در عین حالی که قوانین چنین سفرهایی مشخص است.

فرماندار کهگیلویه افزود: این حرکت ناشایست از سوی همه ما محکوم و باید با مقصران این پرونده بشدت برخورد قانونی شود.

کریمی نژاد با اظهار تاسف از وقوع این حادثه تلخ، خاطرنشان کرد: اگرچه  زد و خوردهای  صورت گرفته ناچیز  بوده اما اگر حتی فرمانداری مقصر است باید پاسخگو باشد.

وی گفت: پرونده ویژه ای از سوی دادستان کهگیلویه در این ارتباط تشکیل شده و ما خواستار برخورد قاطع قضایی با مسببان این پرونده اعم از مدیران دستگاههای مرتبط و عاملان  زد و خورد  با این باستان شناسان هستیم.

فرماندار کهگیلویه تاکیدکرد که باید اداره کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد هم پاسخگوی ناهماهنگی های صورت گرفته و خدشه دار شدن چهره فرهنگی  بلاد شاپور  باشد.

کریمی نژاد در پاسخ به این سئوال که آیا فردی از این افراد برای مداوا به بیمارستان دهدشت انتقال داده شده است؟ هم ادامه داد: میزان  زد و خوردها  به گونه ای نبوده که نیاز به مداوا باشد و واقعا از وقوع این حادثه تلخ از همه مردم دنیا و ایران پوزش می‌طلبم اما ما به عنوان مسئول شهرستان هیچ اطلاعی از اعزام این هیأت نداشته ایم و وقتی متوجه این اعزام شدیم که متاسفانه اتفاق ناگوار رخ داده بود.

وی تاکیدکرد که باید با مدیران مقصر در این پرونده برخورد قانونی شود حتی اگر این مدیر خود فرماندار باشد تا بار دیگر شاهد وقوع چنین اتفاق ناخوشایندی در ایران نباشیم.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
دهدشت .کوهدشت...فقر فرهنگی مردم
جناب اقای دارا کریمی نژاد با وجود اینکه شما را فردی وظیفه شناس و متعهد میدانم ولی توضیحات شما را اصلا نمیتوانم بپذیرم و فک کنم حرف های شما یه جور توجیه هست .
یعنی چی مردم روستایی توجیه نبودن. تا کی بی فرهنگی تا کی وحشی گری از سوی برخی افراد بی فرهنگ در حوزه کهگیلویه باید تاوانش را بپردازیم به جای مقصر دانستن مسولین افراد روستایی را به سزای اعمالش برسانید تا بفهمند چطور برخورد کنند
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین