پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:08 - 1400/08/19

در آینده نزدیک پنج نوع واکسن در اختیار مردم قرار می گیرد

کارگر آنلاین | مدیر مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: پنج نوع واکسن در اختیار مردم در آینده ای نزدیک قرار خواهد گرفت.

 زهرایی، مدیر مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت در ارتباط زنده شبکه خبر اظهار کرد: خوشبختانه بیش از ۱۶۰ میلیون به کشور و به وزارت بهداشت تحویل داده شده است که عمده واکسن ها وارداتی بوده اند.

او افزود: اولین واکسن داخلی برکت است که چند میلیون در کشور توزیع و تزریق شده است و دومین واکسن پاستوکووک است که چند میلیون دز توزیع شده است واکسن بعدی اسپایکوژن است که به تازگی تحویل وزارت بهداشت شده است.

  •  مدیر مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: در آینده نزدیک پنج نوع واکسن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، در حال حاضر مرکز واکسیناسیون خلوت شده و دیگر به شلوغی گذشته نیست‌.
  • او ادامه داد: برای دز یاد آور تمام واکسن ها براساس مدلش باید تزریق شوند آن هایی که دز اول واکسن را از نوع ویروس غیر فعال استفاده کرده اند، می توانند از آسترازنکا، پاستو کووک و هم واکسن های ویروس غیر فعال استفاده کنند .

زهرایی تاکید کرد: واکسن های تولید داخلی باید مجوز مصرف برای مصرف دز بوستر را دریافت کنند و به شرط دریافت مجوز برای دز بوستر از واکسن های داخلی استفاده می شود.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین