پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:50 - 1400/09/16

هسته این میوه هارا حتما بخورید

هسته ان میوه ها را باید بخورید ؛ از بمب انرژی تا سلامت دستگاه گوارش

کارگر آنلاین| میوه ها از جمله مواد غذایی مصرفی هستند که علاوه بر طعم و مزه خوشمزه ای که دارند، سرشار از مواد مغذی تامین کننده نیاز ضروری بدن نیز هستند.

به گزارش کارگر آنلاین اغلب افراد در حالی هسته تمام میوه ها را هنگام مصرف دور می ریزند که هسته برخی میوه ها فواید مناسبیرا به همراه دارند، البته نحوه مصرف آن ها بسیار مهم است.

از آنجا که میوه لایه حفاظتی هسته خود محسوب می شود لذا خوردن هسته بعضی میوه ها نیز مفید است.  

1- هسته هندوانه برای پوست

هندوانه میوه ای آبدار و شیرین و در عین حال نیروبخش است. تا به حال هر وقت هندوانه خورده ایم طبق عادت قبلی، هسته های آن را دور انداخته ایم اما در واقع می دانید چه چیز مفیدی را دور ریخته اید؟ باید گفت هسته های هندوانه سرشار از ویتامین ث و آنتی اکسیدان هستند که این نوع ویتامین در خصوص بهبود آکنه  و در کل داشتن پوستی سالم تر مفید خواهد بود.

چگونگی مصرف:

هسته هندوانه حتما باید تفت داده شود البته می توانید کمی روغن زیتون  و نمک هم قبل از این کار به هسته ها اضافه کنید. به این ترتیب هسته ها مزه فوق العاده ای پیدا می کند!

2- هسته میوه پاپایا برای سلامت دستگاه گوارش
پاپایا میوه ای با مواد بسیار مغذی است. مثل سایر میوه ها، هسته این میوه را نیز قبل خوردن دور می اندازیم. هرچند هر از گاهی به طور اتفاقی یکی از آن ها را ممکن است همزمان با میوه خورده باشیم. هسته میوه پاپایا به لحاظ غنی بودن از آنزیم پاپایین برای تقویت دستگاه گوارش مفید است.

چگونگی مصرف:

این هسته ها باید همزمان با خوردن میوه، جویده شوند.

 3- هسته انار مفید برای کاهش وزن

دانه کردن میوه انار به نظر کمی سخت است و خوردن آب انار  برای مان بیشتر لذت بخش است اما بهتر است بدانید این میوه سرشار از مواد مغذی است که به منظور کاهش وزن خوردن آن توصیه می شود.

چگونگی مصرف:

می توانید هسته را به همان صورت همزمان با میوه بخورید و یا در آب انار همزمان همراه با هسته های میکس شده بنوشید.
 4- هسته میوه آووکادو برای سلامت قلب و عروق

می توان گفت میوه آووکادو یکی از مغذی ترین انواع میوه ها است و به گفته محققان هسته میوه آووکادو برای سلامت قلب و عروق خونی نیز مفید است.

 5- هسته های پرتقال بمب انرژی

زمانی که به فکر خوردن یک میوه آبدار و شیرین و در عین حال مغذی هستید، پرتقال یکی از بهترین گزینه ها است. اگر چه خوردن هسته های این میوه در نظرمان اصلا مطلوب نیست اما بهتر است بدانید این هسته ها بمب انرژی هستند.

چگونگی مصرف:

شما می توانید هسته های پرتقال را همزمان با خوردن میوه آن و یا به عنوان آب پرتقال  در وعده غذایی خود بنوشید.

 6- هسته گلابی برای سلامت دندان ها

گلابی میوه ای است با مواد مغذی فراوان و خواص دارویی و بیولوژیکی و بسیار مفید برای سلامت بدن همچنین هسته های این میوه دارای مواد مغذی نظیر کلسیم بوده که برای رشد و استحکام دندان ها مفید است.

چگونگی مصرف:

علاوه بر خوردن این هسته ها، می توان از روغن هسته این میوه به  عنوان یک مکمل غذایی  طبیعی به طور روزانه استفاده کرد.

 7- هسته میوه گل ساعتی برای سلامت مغز

میوه گل ساعتی که به رنگ های بنفش و زرد طلایی موجود است، طعم بسیار مطلوب داشته و برای سلامت بدن مفید است. هسته های این میوه سرشار از منیزیم  هستند که این عنصر به کنترل استرس  و اضطراب  کمک می کند.

چگونگی مصرف:
خوردن هسته میوه گل ساعتی بسیار آسان است و همچنین می توانید این هسته ها را همراه با آب میوه آن بنوشید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین