پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:45 - 1400/11/09

مهمترین درس پیامبر برای ما را بشناسید

کارگرآنلاین| عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اخلاق و رفتار پیامبر اسلام مهمترین عامل و رمز موفقیت پیروزی اسلام بر ظلم و کفر بوده و مهمترین درس برای جامعه امروز ما هم همین است.

به گزارش کارگرآنلاین آیت الله محمود محمدی عراقی : دیگر پیام بعثت رسول خدا پیروی از همه تعالیم پیامبر(ص) به ویژه در برقراری اخوت و برادری در جامعه اسلامی و مقابله با تفرقه و اختلاف افکنی بین برادران دینی است.
وی گفت: مبعث رسول اکرم (ص) بزرگترین روز تاریخ بشریت است که در آن جامعه اسلامی به رشد و بلوغی رسید که توانست شایسته مبعث و آخرین کتاب آسمانی و وحی بزرگ الهی باشد.
به اعتقاد او، بالاترین معجزه پیامبر اسلام تشکیل جامعه اسلامی و حکومت دینی در نقطه ای از جهان بود که عقب افتاده ترین فرهنگ، تمدن و اخلاق انسانی را داشت و در نتیجه آن در طی مدتی کوتاه تحولی بزرگ در جامعه آن دوران ایجاد شد.
این استاد اخلاق اضافه کرد: آنچه توانسته دلهای ملت ها را فتح کند و آثار آن روز به روز بیشتر شود، پیام معنوی پیامبر اسلام و انسان سازی مبعث است.
به گفته محمدی عراقی 'البته دشمنان از دیگر پیام های مبعث یعنی توحید و مقابله با کفر و ظلم بشدت در هراس هستند زیرا نتیجه آن را پایداری ملت های مظلوم و بی دفاع مقابل استکبار می دانند.'
عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از جدیدترین مصادیق ظلم و زورگویی را جنایت اخیر آمریکایی‌ها با همراهی فرانسه و انگلیس علیه ملت سوریه دانست و گفت: این کشورها در حمله موشکی روز شنبه به سوریه باز هم همه ارزش های انسانی و قوانین بین المللی را زیر پا گذاشتند در حالی که از اقدام های مشابه در کشورهای یمن، عراق و افغانستان نتیجه ای نگرفته اند.
پبامبر اسلام (ص) در روز 27 رجب سال 40 عام الفیل، (13 سال پیش از هجرت) و در غار حرا از سوی خداوند متعال به عنوان آخرین پیامبر الهی مبعوث شدند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین