پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:51 - 1400/11/20

خواص گوشت شترمرغ برای چه کسانی بیشتر است ؟

کارگر آنلاین| مصرف گوشت شتر مرغ خواص مناسبی را به همراه دارد که در ادامه با تمام خواص، ارزش غذایی و نکات مهم درباره طبخ گوشت شترمرغ بیشتر آشنا می شوید.

همه ما می دانیم که گوشت شتر مرغ زیر گروه ماکیان و مرغ هاست.بر خلاف گوشت بسیاری از پرندگان دیگر که زیر گروه ماکیان و مرغ ها هستند، گوشت شتر مرغ، قرمز است. این گوشت به عنوان گوشت قرمز در نظر گرفته می شود و به سرعت جایگزین گوشت گاو و انواع دیگر گوشت قرمز شده است.

گوشت شتر مرغ شبیه گوشت گاو به نظر میرسد با مزه همسان، اما در کالری، چربی و کلسترول خیلی کم شباهت دارند. گوشت شترمرغ 66 درصد چربی کم تر از گوشت گاو و 50 درصد چربی کم تر از مرغ را دارد.

تا آنجا که به ارزش کالری مربوط می شود، گوشت شتر مرغ کالری کمتری نسبت به مرغ، بوقلمون، بره و گاو دارد. این گوشت غنی از پروتئین است و حاوی آهن بیشتری نسبت به گوشت گاو، بره، بوقلمون و مرغ می باشد.

برخلاف مرغ و بوقلمون، هیچ گوشت سینه ای در شتر مرغ وجود ندارد. گوشت شتر مرغ عمدتاً از پاها، ران پرنده برداشته می شود چراکه در این پرندگان، چربی بدن خارج از ماهیچه ها ته نشین می شود و داخل و قاطی خود گوشت نیست.

محبوبیت گوشت شتر مرغ نیز ممکن است به خاطر طعم شیرین تر و قوی آن باشد. می توانید آن را به صورت همبرگر، سوسیس، فیله، یا تکه ای بخرید. این گوشت همچنین می تواند به عنوان جایگزینی برای گوشت های دیگر در دستور العمل های مورد علاقه شما به کار رود.

اگر دیدید گوشت بریده شده ترد است، باید کباب، گریل و یا سرخ اش کنید. ؛ و آن هایی که درجه بندی متوسطی را دارند باید بپزید.برای کباب کردن و سرخ کردن، می توانید از همه تکه ها استفاده کنید.

لازم به ذکر است که گوشت شتر مرغ سریع تر می پزد، زیرا دارای میزان بسیار کمی از چربی است.

 گوشت شترمرغ
گوشت شترمرغ
آیا گوشت شتر مرغ سالم است؟

متخصصان سلامت و متخصصان تغذیه، این گوشت را برای مشتریان خود توصیه می کنند و از آن ها می خواهند که مصرف دیگر انواع گوشت قرمز را که ممکن است منجر به بیماری هایی مانند آترواسکلروز شوند، مصرف کنند.
مواد مغذی و ویتامین های گوشت شترمرغ:

  •     پروتئین - ویتامین B6 - ویتامین B12 - آهن - تیامین
  •     ریبوفلاوین
  •     نیاسین
  •     فسفر
  •     روی
  •     سلنیوم و غیره.

شترمرغ یک جایگزین سالم برای همبرگر خورها است و بسیاری از مردم آن را با خوش مزه تر و جالب تر از ماکیان می دانند.

یک تکه شتر مرغ شامل 22 گرم پروتئین است، تقریباً نصف مقدار پروتیین مورد نیاز روزانه شما. یک وعده گوشت شتر مرغ، 84 درصد ویتامین B12، 51 درصد از سلنیوم و حدود یک چهارم از نیاسین روزانه، ویتامین B6، فسفر و روی را به بدن می رساند.

شامل سطوح کمتر اما قابل توجهی از تیامین، ریبوفلاوین، پنتونیک اسید، آهن، پتاسیم و مس است.

 ویتامین گوشت شترمرغ
ویتامین ها و مواد مغذی گوشت شترمرغ
ارزش غذایی گوشت شترمرغ:

مقدار مواد مغذی:

  •     ویتامین A 0 IU
  •     ویتامین ب1 :0/182 میلی گرم
  •     ویتامین ب 2:0/267یلی گرم
  •     ویتامین ب 3:4/377 میلی گرم
  •     ویتامین ای:0/24 میلی گرم
  •     ویتامین ب 12- 4.61 میلی گرم
  •     فولات 7 میلی گرم
  •     کلسیم 7 میلی گرم
  •     منیزیم 20 میلی گرم
  •     پتاسیم 291 میلی گرم
  •     فسفر 199 میلی گرم
  •     آهن 2.91 میلی گرم
  •     روی 3.51 میلی گرم

فواید سلامتی گوشت شترمرغ:
گوشت لخم:

در حالی که گوشت شتر مرغ از لحاظ کلی گوشت قرمز در نظر گرفته می شود، اما به طور حتم دارای جنبه های تغذیه ای بیشتر از گوشت قرمز نیست.گوشت شتر مرغ کالری بسیار پایینی دارد و این امکان را می دهد که با هر رژیم غذایی متناسب شود و این خبر خوب برای کسانی است که می خواهند بدون نخوردن گوشت، وزن کم کنند.

شتر مرغ همچنین میزان پروتئین زیادی را فراهم می کند که به بدن شما اجازه می دهد تا ماهیچه بهتری بسازد.وقتی بدن شما توده عضلانی بیشتری دارد, می تواند در طول روز کالری بیشتری بسوزاند (حتی در هنگام استراحت).
گوشت شترمرغ برای بهبود انرژی:

پروتئین یکی از مواد مغذی مهم است که به شما کمک می کند ورزش های سخت را انجام دهید و حتی برخی ترمیم سریع عضلات آسیب دیده هم مفید است. این گوشت حاوی 90 درصد از نیازهای روزانه آهن شماست که اگر کمبود آهن داشته باشید، به احتمال زیاد خسته می شوید و علائم دیگری از کم خونی را به صورت منظم نشان می دهید.

گوشت شترمرغ
گوشت شترمرغ برای بهبود انرژی
گوشت شتر مرغ بدون قند است:

در حالی که گوشت شتر مرغ عاری از قند است, گوشت قرمز برای افرادی که قند خون بالا دارند، توصیه نمی شود. خوردن بیش از حد گوشت قرمز برای قلب خوب نیست، به خصوص برای بیماران دیابتی با این حال پزشکان می گویند که شتر مرغ کاملاً مفید است، حتی اگر شما مبتلا به دیابت باشید. شاخص کلیسمی گوشت شترمرغ صفر است و انتظار نمی رود که باعث افزایش سطح گلوکز شما شود.

برای افرادی که نمی توانند از همبرگر و استیک دور بمانند, خبر خوب این است که شتر مرغ تقریباً مزه یک سانی دارد!
گوشت شترمرغ غنی از ویتامین B12:

 شما می توانید نیاز کامل ویتامین B12 تان را تنها از گوشت شتر مرغ دریافت کنید. این ویتامینی است که اغلب توسط برخی افراد نادیده گرفته می شود, اما فواید فوق العاده ای دارد که شما به آن نیاز دارید.

ویتامین B12 احتمال ابتلا به بیماری های عصبی مانند آلزایمر را کاهش می دهد و همچنین از دیگر علائم پیری، مانند کاهش حافظه و عملکرد ماهیچه جلوگیری می کند.

خبر خوب در اینجا متوقف نمی شود، زیرا شما شانس خود را برای بسیاری از بیماری های مختلف با دریافت ویتامین B12 کاهش می دهید, از جمله انواعی از سرطان ها مانند سرطان ریه و کولون.

سایر مزایا عبارتند از:پیش گیری از عفونت ها, درمان کم خونی, افزایش عملکرد تیروئید و باروری.

ویتامین گوشت شترمرغ
ویتامین B12 گوشت شترمرغ
دوست دار محیط زیست:

اگر گیاهخوار نیستید, اما هنوز به محیط زیست اهمیت می دهید, باید بر روی خوردن گوشت شتر بیشتر در رژیم غذایی خود تمرکز کنید. تحقیقات نشان داده است که پرورش شتر مرغ بسیار راحت تر از تولید گاو است.

پرورش شتر مرغ نیز گازهای گلخانه ای بسیار کمتری تولید می کند و تقریباً هیچ متانی ندارد به این دلایل, پرورش شترمرغ در حال متداول تر شدن بین کشاورزان هوشیاری است که نمی خواهند گازهای مضری منتشر کنند.

با وجود تمام این مزایا و این واقعیت که شتر مرغ برای سلامتی شما بهتر از گوشت قرمز است, اما باز چرا مردم بیشتر آن را می خورند؟

بعد از همه اینها, مطالعات نشان داد که شتر مرغ ها در مقایسه با گوشت گاوی که مردم تقریباً روزانه آن را می خورند، ناقل بیماری کمتری هستند.

همچنین نشان داده شده است که تولید گوشت شترمرغ بهتر و بیشتر با محیط زیست سازگار است در مقایسه با گوشت های دیگر. به نظر می رسد که بزرگ ترین عیبی که تا کنون بیان شده است، قیمت است که می تواند یک مقدار کمتر از گوشت دیگر باشد.

برخی مردم هم چنین دوست ندارند گوشت شترمرغ بخورند.

بسیاری از کشاورزان پیش از این برای آوردن گوشت شتر مرغ کار کرده اند.

این فقط یک مساله زمانی است، و قطعاً برای کسانی که نمی خواهند گوشت بخورند اما دوستش دارند، خوب است.
خواص و فواید گوشت شترمرغ از دید طب سنتی
مزاج گوشت شترمرغ گرم و خشک است. مصرف گوشت شترمرغ سبب درمان دردهای مفصلی مثل سیاتیک، درد کمر و ساق ناشی از سردی می شود. مصرف گوشت شترمرغ بیماری های رحمی ناشی از سردی را برطرف می کند.

  • گوشت شترمرغ سبب از بین رفتن بادهای دستگاه گوارش و باقی نقاط بدن خواهد شد.
  • گوشت شترمرغ سبب شکستن و دفع بلغم های اضافه می شود. گرم مزاجان بهتر است خیلی کم از گوشت شتر مرغ استفاده کنند.
  • مصرف روغن و پیه شتر مرغ سبب سرعت در حرف زدن اطفال و مالیدن آن به بدن و پاها سرعت حرکت اطفال را بالا می برد.
  • خوردن گوشت شترمرغ برای برخی از انواع فلج، بی حسی ها و بیماری های اعصاب که به علت غلبه سردی و تری ایجاد می شود مفید و موثر است. مصرف گوشت شتر مرغ برای افراد سردمزاج و مبتلا به بیماری های مفصلی و اعصاب ناشی از سردی مفید است اما نباید دائما از این نوع گوشت استفاده کنند. گوشت شترمرغ غلیظ است و باید افراد دارای معده ضعیف از خوردن زیاد آن بپرهیزند.
  • خواص گوشت شترمرغ
  • خواص گوشت شترمرغ از نگاه طب سنتی
  • نکاتی درباره طبخ گوشت شترمرغ
  • برای طعم دار کردن گوشت شترمرغ ، آن را در مخلوطی از آب لیموترش، روغن زیتون، سیر له شده، فلفل قرمز خردشده، پودر زیره سبز، پودر تخم گشنیز، نمک و فلفل سیاه و یا سس سویا به مدت کم قرار دهید زیرا این گوشت طعم ها را سریع به خود جذب می کند سپس گوشت را سیخ بزنید و در مدت کمی کباب کنید.
  • برای پخت گوشت از مایکروویو یا مایکروفر استفاده نکنید زیرا سبب خشک شدن گوشت می شود. گوشت شتر مرغ طعم متفاوتی از گوشت مرغ دارد و اگر به درستی طبخ شود ، طعم آن به خوشمزگی استیک خواهد بود.
  • گوشت شتر مرغ بافت ضعیف و لطیفی دارد پس برای جلوگیری از خشک شدن آن نباید زیاد پخته شود. پخت یک برش گوشت شترمرغ به زمان کمتری نسبت به همان میزان گوشت گاو نیاز دارد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین