پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:33 - 1401/02/12

توصیه غدایی برای کسانی که به‌تازگی از بستر بیماری برخاسته‌اند

کارگرآنلاین | غذاهای لطیف و با هضم سریع، بیشتر برای افرادی توصیه می‌شود که به علت بیماری، هضم قوی ندارند؛ یا برای کسانی که به‌تازگی از بستر بیماری برخاسته‌اند.

به گزارش کارگرآنلاین غذاهای لطیف و با هضم سریع، بیشتر برای افرادی توصیه می‌شود که به علت بیماری، هضم قوی ندارند؛ یا برای کسانی که به‌تازگی از بستر بیماری برخاسته‌اند. نمونه‌هایی از این غذاها عبارت‌اند از زرده تخم‌مرغ عسلی، جوجه کباب، شوربای مرغ با نان گندم خوب پخته‌شده، زیرباج مرغ.

غذاهای دیرهضم برای کسانی مناسب است که فعالیت‌های بدنی سنگین انجام می‌دهند، مثل ورزشکاران و کشاورزان. چون اگر این افراد غذای لطیف بخورند، زود تحلیل می‌روند و باید از از انرژی درونی بدن خودشان استفاده کنند. نمونه‌هایی از این غذاها عبارت‌اند از تخم‌مرغ آب‌پز یا نیمرو، هلیم، گوشت‌های پُرچربی، حلواهایی که با روغن و آرد و نشاسته و عسل و یا شکر تهیه شده باشند.


غذاهای صالح‌الکیموس نیز در تقویت قوای بدن نقش دارند، مانند نخوداب با گوشت بره یا جوجه مرغ و مغز بادام (به‌خصوص همراه با ادویه‌های خوش‌بو مثل زیره و هل).


زرده تخم‌مرغ نیم‌برشت به‌عنوان غذای مکمل و اولیه برای بچه‌ها مناسب است. چون توان هضم کودک هنوز قوی نیست و و نیاز به غذاهای لطیف دارد. این غذا برای سالمندان و خانم‌ها در دوران عادت ماهانه نیز مناسب است، چون باید خون ازدست‌رفته را جبران کنند.


بهترین گوشت برای انسان، گوشت بره و بزغاله یک‌ساله است. ضمن این‌که گوشت سردست و گردن، بهتر از گوشت ران است. گوشت شتر، گرم است و مولد خون سوداوی به حساب می‌آید و افرادی که مزاج گرم یا سرد و خشک دارند، بهتر است که کمتر از این گوشت استفاده کنند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین