پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:36 - 1401/02/18

آسان ترین روش درمان عفونت گوش

کارگرآنلاین | نوشیدن دمنوش‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار مفید است و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند.

 به گزارش کارگرآنلاین گوش مرکز حفظ تعادل و شنوایی است. درد گوش علاوه بر کودکان، بزرگسالان را نیز درگیر می‌کند. این عارضه می‌تواند نشان دهنده وجود عفونت در گوش باشد. عوامل بیرونی مختلفی ممکن است باعث عفونت گوش شوند. از جمله این عوامل می‌توان به سرماخوردگی، حساسیت‌های فصلی، بزرگ شدن لوزه‌ها، خوابیدن هنگام پرواز و ورود مواد خارجی مثل آب دریا یا استخر به درون گوش اشاره کرد؛ در این مطلب روش‌های خانگی را معرفی می‌کنیم.

درمان عفونت گوش با سیر

سیر علاوه بر خواص ضد التهاب و آنتی اکسیدانی که دارد در رفع عفونت و همچنین درد گوش نیز بسیار موثر است. یک حبه کوچک سیر را به طور کامل بکوبید سپس آن را با روغنی که از قبل داغ شده است، مخلوط کنید. پس از سرد شدن روغن چند قطره از آن را در گوشتان بچکانید. دقت کنید که روغن باید سرد شده باشد. استفاده از روغن داغ عفونت را تشدید می‌کند و به پرده گوش نیز آسیب جدی می‌رساند.

 

بهبود عفونت گوش با سرکه سفید و الکل طبی

مقدار کمی از سرکه سفید و الکل طبی را به نسبت مساوی در یک فنجان کوچک بریزید. سپس چند قطره از این محلول را با قطره‌چکان داخل گوش بچکانید و گوش را در حالتی نگه دارید که محلول خارج نشود.


درمان عفونت گوش با سرکه سفید و آب

مقداری سرکه سفید را با آب مخلوط کنید و با قطره چکان چند قطره از آن را به درون گوشتان بچکانید. پس از یک دقیقه، سرتان را به حالت کج نگه دارید تا محلول از گوشتان خارج شود. توجه کنید که اگر دچار گوش درد یا پارگی پرده گوش هستید به هیچ وجه از سرکه سفید برای درمان عفونت گوش استفاده نکنید.

رفع عفونت گوش با نمک

یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک فنجان کوچک آب گرم به طور کامل حل کنید سپس با قطره چکان چند قطره از این محلول را داخل گوشتان بچکانید و بگذارید یک دقیقه گوشتان در حالت کج بماند پس از یک دقیقه برای خارج کردن محلول از گوشتان، در جهت دیگر سرتان را بچرخانید.


درمان عفونت گوش با روغن زیتون

قبل از خواب چند قطره روغن زیتون را در گوشتان بریزید. این کار را چند روز انجام دهید تا عفونت گوش به طور کامل از بین برود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین