پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:32 - 1401/02/26

این گیاه قابض خون و ضد خونریزی است

کارگرآنلاین | قابض خون و ضد خونریزی، مدر (ادرار آور)، کمک به هضم غذا و محرک دستگاه گوارش، تقویت کننده سیستم قاعدگی، روغن های فرار این گیاه خاصیت ضد التهاب و ضد آلرژی دارند.

به گزارش کارگرآنلاین قابض خون و ضد خونریزی، مدر (ادرار آور)، کمک به هضم غذا و محرک دستگاه گوارش، تقویت کننده سیستم قاعدگی، روغن های فرار این گیاه خاصیت ضد التهاب و ضد آلرژی دارند.

نحوه استفاده از گیاه:
شما می توانید این گیاه را مانند چای دم کنید و روزی ۱ فنجان از آن را بنوشید (۲ تا ۳ قاشق چای خوری از گیاه به ازای هر فنجان آب جوش). این کار سبب تعریق بیشتر بدن و کاهش تب می شود. همچنین اگر این جوشانده را با اسانس نعناع به خوبی ترکیب کنید، محلول بسیار خوبی برای درمانسرماخوردگی است. یک فنجان از این جوشانده می تواند اشتها را نیز تحریک کند.

می توانید از قطره عصاره این گیاه نیز استفاده کنید و ۲ تا ۳ قطره از آن را سه بار در روز میل کنید. این کار، اختلالات مجاری ادرار را درمان می کند.هنگام خون دماغ شدن نیز می توانید یک برگ تازه از گیاه را داخل سوراخ بینی قرار دهید. برگ تازه این گیاه به سرعت خونریزی بینی را متوقف می کند.

بخور (استنشاق بخار) این گیاه نیز برای درمان تب یونجه بسیار موثر است. برای این کار باید یک قاشق غذاخوری از گل تازه این گیاه را در آب جوش بریزید تا با آب بجوشد سپس بخار آن را به مدت حداقل ۳ تا ۵ دقیقه استنشاق کنید.

هشدار:
خیلی به ندرت پیش می آید که گیاه بومادران سبب ایجاد حساسیت های پوستی شود و استمرار و استفاده مداوم از این گیاه نیز ممکن است حساسیت های پوستی را افزایش دهد. در دوران بارداری از این گیاه استفاده نکنید. همچنین استفاده از روغن این گیاه برای موارد داخلی باید تحت نظر و با تجویز دکتر کارشناس باشد.

گل های این گیاه سفید است و گاهی به رنگ صورتی ملایم نیز دیده می شود. گل این گیاه رایحه ای شبیه بوی مشک دارد و از اوایل فصل تابستان تا اواخر پاییز شکوفا می شود. ریشه های محکم و برگ های این گیاه باید در تابستان برداشت شوند. این گیاه به طور کلی گیاهی معطر است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین