پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:30 - 1401/02/29

رفع افسردگی، استرس و وسواس ذهنی با کمک این میوه

کارگرآنلاین | از دیدگاه طب سنتی اعراض نفسانی یا حالات روحی و روانی در سلامت افراد بسیار مؤثر است.

به گزارش کارگرآنلاین بوئیدن سیب به رفع افسردگی، استرس و وسواس ذهنی کمک می‌کند؛ بوی نرگس، اسطوخودوس، مریم، یاس و میخک طبی و در موارد خاص عنبر و مشک برای افسردگان و بوهایی مثل گلاب، خیار تازه، بنفشه، نیلوفر, کافور و صندل برای افراد تندخو و پرخاشگر با سوءمزاج گرم مفید است.
سید جواد علوی درباره حالات روحی انسان اظهار کرد: از دیدگاه طب سنتی اعراض نفسانی یا حالات روحی و روانی در سلامت افراد بسیار مؤثر است.

انتخاب رنگ‌های مناسب به بهبود حالات روحی و روانی کمک می‌کند

وی افزود: رنگها هم طبع دارند و بر شرایط مزاجی انسان تأثیرگذارند لذا به‌عنوان مثال افرادی که احساس بی‌قراری، اضطراب یا پرخاشگری دارند، بهتر است بیشتر از رنگهای ملایم مثل آبی، سبز کمرنگ، بنفش ملایم یا صورتی کمرنگ و افرادی که احساس کسالت، خستگی و افسردگی دارند از رنگهای پر‌انرژی مثل زرد براق، نارنجی، قرمز و طلایی در محیط پیرامون خود استفاده کنند.

افراد برای بهبود حالات روحی و روانی طلوع آفتاب را دریابند 

این کارشناس طب سنتی متذکر شد: علاوه بر تأثیر نور بر تنظیم ترشح هورمونهای مختلف بر بدن، زاویه خاص تابش آفتاب در زمان طلوع و شرایط جوی حاکم در این زمان نیز تأثیرات خاصی روی فعالیت ذهنی و سلامت مغز دارد.

افراد عطرهای مناسب انتخاب کنند

علوی عنوان کرد: حس بویایی بین سایر حواس به‌نوعی نزدیک‌ترین ارتباط را با مغز و سیستم عصبی انسان دارد لذا در مکاتب کهن طبی بسیاری از داروها از طریق بینی به‌طور مستقیم وارد مغز شده و اثرات سریع و قوی بروز می‌دادند، در نتیجه باید در انتخاب نوع عطر بسیار دقت کرده و حتی‌الامکان از عطرهای طبیعی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال بوئیدن سیب تازه و شیرین خوشبو تقریباً برای تمام افراد به‌ویژه اشخاصی که به افسردگی، استرس و وسواس ذهنی مبتلا هستند, بسیار مفید خواهد بود، میان سایر عطرها، بوی نرگس، اسطوخودوس، مریم، یاس و میخک طبی و در موارد خاص عنبر و مشک برای افسردگان و بوهایی مثل گلاب، خیار تازه، بنفشه، نیلوفر و در موارد خاص کافور و صندل برای افراد تندخو و پرخاشگر با سوءمزاج گرم مناسب خواهد بود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین