پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:53 - 1401/03/07

من به شدت مشکل صحبت کردن در جمع را دارم لطفا من را راهنمایی کنید

کارگرآنلاین | پرسش سلام.من به شدت مشکل صحبت کردم در جمع را دارم.در موقع ارائه یک مطلب در کلاس یا صحبت کردن در جمع دچار گرفتگی صدا،لرزش دستان،رنگ پریدگی ،از بین رفتن تمرکز و غیره می شوم. با دیدن افرادی که به راحتی می توانند در جمع صحبت کنم به آنها غبطه می خورم لطفا من را راهنمایی کنید.خیلی مرا آزار می دهد

به گزارش کارگرآنلاین با سلام صحبت کردن در جمع برای هر فردی میزانی از اضطراب را دارد اما علائم اضطراب در هر فردی به نوعی متفاوت است در فردی به لرزش دست و در فردی دیگر به تپش قلب و در دیگری به ... منجر می شود . پس هیچ گاه خو درا مقایسه نکنید اما راهکارهایی هست که می تواند این اضطراب ار کاهش دهد . اول این که به علائم اضطرابی خود توجه نکنید . این توصیه کاملا باید جدی در نظر گرفته شود .

توجه شما به اضطر ابتان است که آن را تشدید می کند. لذا بدون توجه به آن و با تظاهر به فردی با اعتماد به نفس بودن عملکرد خو درا ادامه دهید . دقت کنید اضطراب خو درا پنهان نمی کنید فقط آن را رها می کنید و تصویری مثبت تر از خود می سازید که بر رفتارتان اثربگذارد . از چند روز پیش از سخنرانی تمرین داشته باشید . محیط را شبیه سازی کنید و احساس ان زما نرا کاملا در خود ایجاد کنید .هرچقدر در هنگام تمرین سخنرانی عرق بریزید و تجسم واقعی تری داشته باشید هنگام سخنرانی کمتر استرس خواهید داشت.

پس از این که احساس واقعی را در خود ایجاد کردید با تنفس های بجا و ارام و عمیق در میان صحبت خود را به ارامش برسانید . این تمرین در تکرار به نتایج خوبی می رسد . در هنگام سخنرانی سعی کنید تنفس های خود را تنظیم کنید . هیچ عجله ای برای صحبت نکنید به موقع ارام بگیرید و نفس بکشید و مکث کنید . به خصوص در ابتدای صحبت یک سوال از حضار بپرسید و منتظر پاسخ باشید . خواهید دید چه نتیجه خوبی دارد . در هر وضعیتی که راحت ترید صحبت کنید برخی در حالت نشسته تسلط بیشتری بر خوددارند و برخی ایستاده .صحبت کردن را در جمع های کوچکتر شروع کنید.

حتی اگر 5 دقیقه زمان لازم داشته باشید. در صورتی که پزشک مصلحت می داند و تعداد سخنرانی های شما زیاد نیست از قرص پرانول برای از بین بردن تپش قلب و لرزش صدا کمک بگیرید . البته در دوز پایین و در ابتدا از نصف شروع کنید . ان هم فقط در روز سخنرانی. هیچ گاه از صحبت کردن در جمع کناره نگیرید اصلی ترین راهکار از بین رفتن این اضطراب تکرر و استمرار است . حتی داوطلبانه این اقدام را داشته باشید .

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین