پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:12 - 1401/03/07

چرا مجرد بودن خوب است؟

کارگرآنلاین | همه ما می خواهیم دوست داشته باشیم و دوست داشته شویم. حتی گاهی اوقات حاضریم شادی خود را قربانی عشق کنیم. اما به نظر می رسد روابط برای رشد و پیشرفت شخصی مشکل ساز هستند. در حالی که دوران مجردی کارآمدترین و آزاد ترین روزهای عمرمان به حساب می آیند.

به گزارش کارگرآنلاین می توانید طبق خواسته خودتان هر کاری را انجام دهید

سلیقه ها متفاوت است و کسانی که در رابطه طولانی مدت هستند می توانند این را درک کنند. شام چه غذایی بخورم، چه آهنگی گوش دهم، چه زمانی خرید بروم، چه زمانی ورزش کنم. همیشه این بحث های کوچک را با همسرتان دارید از طرفی هم نمی خواهید به احساسات او لطمه وارد کنید.

وقتی مجرد هستید این فرصت را دارید که هر کاری که دوست دارید انجام دهید و هیچ کسی شما را بابت انتخاب تان سرزنش نمی کند. مجبور نیستید نیازها و سلیقه های یک فرد دیگر را در نظر بگیرید و این بهترین نوع آزادی است.

نیازی به قربانی کردن آرامش تان ندارید

گاهی اوقات بعد از یک روز سخت کاری حس درست کردن غذا و یا پوشیدن لباسی که مورد علاقه همسرتان هست را ندارید. مجردها از این درگیری ها و نارضایتی ها دور هستند و به همین دلیل بیشتر احساس آرامش می کنند. در واقع مجرد بودن تضمینی است برای یک استراحت شبانه آرام و کسانی که خوب استراحت می کنند سیستم ایمنی قوی تر و قلب سالم تری دارند و کمتر در معرض بیماری های مثل سکته و دیابت قرار می گیرند.

ظاهر بهتری دارید

کسانی که ازدواج می کنند گرفتار عادت های ناسالم و در نتیجه دچار اضافه وزن می شوند. زوج ها معمولا برای این که وقت بیشتری را با هم بگذرانند تلویزیون تماشا می کنند، به سینما می روند، بیرون غذا می خورند و بسیاری فعالیت های منفعل دیگر…

دوران مجردی فرصت تمرکز و توجه به سلامتی می هد. تحقیقات نشان داده است که مجردها بیشتر تمایل به مرتب ورزش کردن دارند و به همین دلیل اندام متناسب تری نسبت به متاهل ها دارند.

با دوستان تان در ارتباط خواهید ماند

وقتی در رابطه هستید اغلب آزادی خود را قربانی می کنید. وقتی برای دیدن دوستان تان ندارید زیرا همیشه باید ابتدا همسرتان را در نظر بگیرید. درک این موضوع کار زیاد سختی نیست زوج ها وقت بیشتری را با هم می گذرانند تا بتوانند رابطه بهتری با هم بسازند.

از طرف دیگر مجردها با دوستان و نزدیکان بیشتر ارتباط برقرار می کنند و در فعالیت های اجتماعی متفاوتی شرکت می کنند. پس یکی از فواید مجرد بودن این است که از محدوده امن خود بیرون می آیید و دوستان زیادی پیدا می کنید.

برای خودتان برنامه ریزی می کنید

وقتی مجرد هستید فقط در قبال خودتان مسئولید. به عنوان مثال مجبور نیستید بخاطر این که همسرتان نمی تواند رستوران برود برنامه های خود را به هم بریزید.

مجردها روی زمان شان کنترل کامل دارند. آن ها می توانند برای رفتن به رستوران، سینما و یا سفر هر زمانی که دوست دارند برنامه ریزی کنند. هیچ محدودیتی برای آن ها وجود ندارد.

احساس آرامش بیشتری می کنید

وقتی در رابطه هستیم دائما رفتارمان را به خاطر نگرانی از آینده تحلیل می کنیم. می ترسیم مرتکب اشتباهاتی شویم که عشقمان را بترساند و به همین دلیل استرس و فشار بیشتری را در زندگی متحمل می شویم.

مجرد بودن سطح استرس و اضطراب را کم می کند و یاد می دهد که چگونه احساسات تان را بهتر کنترل کنید. وقتی مجبور نیستید با مشکلات عاطفی دست و پنجه نرم کنید از نظر ذهنی قوی تر و از نظر روحی آرام تر خواهید بود.

سازنده تر هستید

مجرد بودن قدرت تمرکز را تقویت و سازندگی را افزایش می دهد. به همین دلیل بیشتر هنرمندان، موسیقیدانان و نویسندگان سعی می کنند هر چیزی که باعث حواس پرتی می شود را از خود دور کنند.

بنابراین به جای این که درباره موضوعات کوچک با همسرتان بحث کنید می توانید روی شغل تان تمرکز کنید.

نظر شما چیست؟ مجرد بودن بهتر است یا متاهل بودن؟ نظرات تان را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین