پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:47 - 1401/03/07

این شربت رفع مشکلات کبدی تان را تضمین میدهد

کارگرآنلاین | یک استاد دانشگاه گفت: کبد آشپزخانه بدن است و اگر حرارت زیادی غلبه کند، باعث سوختن اخلاط و رسوب آنها و بیماری‌های بسیار زیاد سودایی می‌شود.بنابراین برای رفع این مشکلات می‌توان شربتی از زرشک تهیه کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، غلامرضا کردافشاری استاد دانشکده طب سنتی، اظهار داشت: با توجه به فصل گرم و حرارت و سوء مزاج‌های کبدی گرم، گرفتگی‌ها و انسدادهایی که در کبد ایجاد می‌شود، برای رفع آن می‌توان شربتی که از زرشک تهیه می‌شود را مصرف کرد، چرا که زرشک علاوه بر اینکه دارای طبع سرد است، مفتح یا باز کننده انسدادها است.

به گفته وی همه مواد غذایی دارای طبع سرد در بدن انقباض ایجاد می‌کند، ولی زرشک باز کننده است.در طب سنتی به طور اختصاصی، زرشک و کاسنی بازکننده‌ هستند و هر دو مایل به سردی‌اند و برای کسانی که حرارت کبدشان بالاست و دارای غلبه گرمی در بدن هستند، و همچنین غلبه حرارت، موجب سوختن اخلاط شده مفید است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: کبد آشپزخانه بدن است و اگر حرارت زیادی غلبه کند باعث سوختن اخلاط و رسوب آنها و بیماری‌های بسیار زیاد سودایی می‌شود. 125 گرم زرشک بی‌دانه را در یک لیتر آب جوشانده و تا آب آن نصف شود سپس آب «به» ترش و شیرین و آب سیب ترش و شیرین و آب انار ترش و شیرین، از هر کدام 250 گرم اضافه شود و در نهایت می‌توان سرکه انگوری اضافه کرد و با 400 گرم شکر یا قند به قوام آورده شود.در روز 75 گرم از این شربت را یک فرد متوسط می‌تواند مصرف کند.

کردافشاری افزود: این شربت برای کسانی که بی اشتها هستند بسیار مفید است و تقویت کننده قلب، کبد و معده است. البته بچه‌ها یک ششم یا یک پنجم 75 گرم می‌توانند استفاده کنند. 75 گرم برای یک فرد جوان متوسط است که حرارت هم به حد متوسط باشد. باید با غذا و همراه میوه مصرف شود و بین یک تا دو ساعت فاصله داشته باشد.

وی برای رفع نفخ در طب سنتی گفت: تخلیه معده و حرکات معده هر دو ساعت تکرار می‌شود.بنابراین باید غذا آرام مصرف شود تا نفخ صورت نپذیرد، البته کسانی که زخم معده و مشکلات نفخ دارند، غذاهای پر چرب و دیر هضم و گوشت زیاد مصرف نکنند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: از جمله غذاهای مفید برای مشکلات معده آش جو، سوپ جو، شیر برنج و فرنی است. فرنی رطوبت را به معده بر می‌گرداند، البته فرنی مد نظر است که از آرد جو به اضافه شکر و روغن بادام شیرین تهیه شده باشد.

کردافشاری خاطرنشان کرد:کسانی که مشکلات معده دارند، چای نخورند تا حد امکان چایی پر رنگ، غذاهای تند، قهوه ،سبزی‌های نفاخ پیاز و سیر خام، پرتغال و نارنگی، میوه‌های مرطوب مثل شلیل، هندوانه، نوشابه‌های گاز دار حتی دوغ گاز دار و کاکائو نخورند.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین