پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:56 - 1401/03/23

با پیشنهاد کاری بهتر، شغل چندماهه خود را ترک کنیم یا نه؟

کارگرآنلاین| پیش می‌آید که افراد اغلب رقم طلایی حقوق را تصمیم‌گیرنده اول و آخر قرار می‌دهند، درصورتی‌که ویژگی‌های ناملموسی مانند حس باارزش بودن تأثیرات طولانی‌مدتی روی شادی شما در محل کار می‌گذارد.

به گزارش کارگرآنلاین برخی مواقع پیش می‌آید که شغلی را دو یا سه ماه است آغاز کرده‌اید اما پیشنهاد مصاحبه برای یک شغل با میزان حقوق بالاتر را دریافت می‌کنید. این سؤال مطرح می‌شود که تصمیم عاقلانه کدام است؟ آیا اشکالی ندارد که شغل فعلی خود را رها کنید؟

شارمادین رید، یک کارآفرین در پاسخ به این سؤال گفت: نخست باید به‌عنوان یک دوست به سؤالتان پاسخ دهم: پول تنها دلیل کار کردن شما نیست. شما باید شغل خود را بر اساس عوامل مختلف انتخاب کنید، از جمله رضایت شغلی، مکان مناسب، پیشرفت کاری، مزایا، یادگیری، آموزش و آشنایی با افراد خوب.

بااین‌حال، به هر دلیلی که شغل خود را انتخاب کرده‌اید، باید به یاد داشته باشید که تفکر درباره معیارهای شخصی‌تان و بررسی هر دو شغل با توجه به موارد فوق‌الذکر، نه فقط پول اهمیت دارد.پیش می‌آید که افراد اغلب رقم طلایی حقوق را تصمیم‌گیرنده اول و آخر قرار می‌دهند، درصورتی‌که ویژگی‌های ناملموسی مانند حس باارزش بودن تأثیرات طولانی‌مدتی روی شادی شما در محل کار می‌گذارد.

حال سؤال شما را به‌عنوان یک رئیس پاسخ می‌دهم: می‌دانید استخدام کردن یک فرد چقدر سخت و هزینه‌بر است؟ هزینه‌های آگهی، صرف زمان برای بررسی رزومه‌ها، مصاحبه، استخدام، رسیدگی به کسانی که درخواست کار دارند و متون و ایمیل‌های بی‌پایانی را ارسال می‌کنند.

حتی زمانی که یک فرد جدید را استخدام می‌کنیم که مناسب سمت مورد نظرمان است، ماه‌های نخست که او با محیط سازگار می‌شود و با حداکثر بهره‌وری کار نمی‌کند نیز هزینه‌بر است.

رید در ادامه افزود: از نظر من کسب مهارت چالش شماره یک است و شاید این‌طور به نظر می‌رسد که این چالش یک مشکل داخلی است. اگر احساس می‌کنید که شغل فعلی‌تان برایتان مناسب نیست، یک شرافتمندانه انجام دهید؛ نزد مدیر خود بروید و به او اطلاع دهید که روند جذب نیروی جدید را با شخصی که واقعاً متعهد به این شغل خواهد بود، آغاز کند.

زمانی که در یک شرکت استخدام می‌شوید، شرکت تصمیم می‌گیرد که روی شما سرمایه‌گذاری کند، همکاران شما هم –با وقت گذاشتن برای شناخت شما و حمایت از شما- روی شما سرمایه‌گذاری می‌کنند.هیچ‌وقت مشکلی نیست که بخواهید شغل تان را ترک کنید، اگر حس تان به شما اینطور می‌گوید. اما یک توصیه برایتان داشته باشم؟ کمی در مورد انتخاب‌های شغلی خود بیناتر باشید: وقت دیگران را هدر ندهید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین