پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:59 - 1401/09/02

اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریالی بانک سپه برای حمایت از ایجاد نیروگاه های خورشیدی

کارگر آنلاین | در راستای توسعه مناطق کم برخوردار کشور، بانک سپه با اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال، از احداث و ایجاد نیروگاه های خورشیدی حمایت می کند. 

به گزارش کارگر آنلاین ، دکتر آیت اله ابراهیمی در دومین روز از سفر کاری خود به استان قم ، ضمن افتتاح نیروگاه خورشیدی خانگی که با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور صورت گرفت ، از اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار توسط بانک سپه برای ایجاد و احداث نیروگاه های خورشیدی خبر داد.

دکتر ابراهیمی گفت: بانک سپه همچون گذشته به عنوان بازوی توانمند دولت در اجرای پروژه ها و طرح های ملی، ضمن همکاری با سازمان بسیج سازندگی،در ساخت نیروگاه های خورشیدی پنج کیلوواتی در اقصی نقاط کشور مشارکت می کند.

 

  • مدیرعامل بانک سپه اظهارداشت: متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه احداث نیروگاه های خورشیدی با حداقل تضامین، می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه از سازمان بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره)،سازمان بهزیستی، اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری در قالب انعقاد قرارداد با وزارت نیرو به شعب بانک سپه در سراسر کشور مراجعه کنند.

وی افزود: با توجه به مفاد ابلاغیه بانک مرکزی هر فرد واجد شرایط می تواند این تسهیلات با نرخ سود چهار درصد را حداکثر به مبلغ یک هزار و 200 میلیون ریال با بازپرداخت حداکثر ۸۰ ماه برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی دریافت کند و در این راستا اعتبار سنجی متقاضیان تسهیلات طبق ضوابط و مقررات جاری و آخرین دستورالعمل های ابلاغی بانک مرکزی انجام می شود.

  • سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج با اشاره به مصوبه مجلس و دولت در خصوص ساخت نیروگاه های خورشیدی خانگی گفت:در آغاز این طرح،یکصد و ده هزار نیروگاه کوچک خانگی پنج کیلوواتی در استان های مختلف کشور ساخته می‌شود که هر استان به تناسب جغرافیا و میزان تابش آفتاب سهمیه دارد و سهم استان قم ۳ هزارنیروگاه است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با قدردانی از مشارکت مطلوب و پیشگامی بانک سپه در تأمین اعتبار این طرح خاطرنشان‌کرد: بانک سپه اولین بانکی است که سهمیه استانها را در این طرح ابلاغ کرده و با اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال و کاهش تضامین ، همگام با سیاست های دولت و مجلس در حوزه توسعه روستایی ، توجه به مناطق کم برخوردار و کمک به حفظ محیط زیست گام برداشته است./انتهای پیام

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین