پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:54 - 1402/05/22

رپرتاژ آگهی |

هر شاخه میلگرد ۱۴ چند کیلو است ؟! لیست قیمت میلگرد ۱۴

هر شاخه میلگرد ۱۴ چند کیلو است ؟! لیست قیمت میلگرد ۱۴ هر شاخه میلگرد ۱۴ چند کیلو است؟ یافتن پاسخ این سوال برای تمام خریداران عمده و سازندگان فعال در صنعت عمران اهمیت پیدا می ‌کند. بر اساس جد...

هر شاخه میلگرد 14 چند کیلو است؟ یافتن پاسخ این سوال برای تمام خریداران عمده و سازندگان فعال در صنعت عمران اهمیت پیدا می ‌کند. بر اساس جدول اشتال وزن میلگرد 14 برابر با 14.52 کیلوگرم است. از آنجایی که لیست قیمت میلگرد 4 را بر اساس وزن میلگردهای تولید شده در کارخانجات همچنین کیفیت مواد اولیه، مشخص می‌کنند، هر چقدر که وزن میلگرد به جدول اشتال نزدیک‌تر باشد، نشان دهنده رعایت استانداردهای بیشتر است. در صورت نیاز به دریافت بهترین قیمت میلگرد 4 امروز در کنار کیفیت مناسب می‌توانید با کارشناسان مجموعه خانه آهن ارتباط بگیرید.


میلگرد 14 آجدار

هر شاخه میلگرد 14 چند کیلو است؟

میلگرد 14 که در دسته میلگردهای سبک قرار گرفته، جزء پرکاربردترین میلگردهای موجود حال حاضر است. از این میلگرد برای بخش‌های مختلف پروژه‌ها به جهت تقویت بتن‌ها و همچنین آرماتوربندی استفاده می‌شود. اطلاع پیدا کردن از وزن میلگرد 14 برای مشخص شدن هزینه‌های پروژه و برنامه‌ریزی جهت تقویت سازه‌ها اهمیت دارد.

 

هر شاخه میلگرد 14 چند کیلو است؟ درست است که جدول اشتال وزن استاندارد میلگردها در سایزبندی‌های مختلف را مشخص می‌کند، اما تمام کارخانجات از یک استاندارد پیروی نمی‌کنند، به همین جهت میلگرد 14 در بازار با وزن‌های مختلف بین 13.25 کیلوگرم تا 15.25 کیلوگرم  ارائه می‌گردد. اما استانداردی که جدول اشتال برای هر شاخه میلگرد 14 در نظر گرفته، حدود 14.25 کیلوگرم است.

میلگردهایی که وزن کمتری از جدول اشتال دارند، به میلگردهای سبک و میلگردهایی که وزن بیشتر از جدول اشتال دارند به میلگردهای سنگین شناخته می‌شوند. اما برخی از میلگردها به جدول اشکال نزدیک‌تر هستند که استانداردتر می‌باشند.

 

وزن میلگرد 14 چگونه محاسبه می‌شود؟

روش تولید میلگرد 14

 

برای کارگاه‌های ساختمانی بزرگ که به حجم زیاد از میلگرد 14 نیاز دارند، دریافت لیست قیمت میلگرد 14 جزء اولویت‌های آنها است. چرا که در هزینه نهایی کارگاه موثر می‌باشند. از آنجایی که کارخانجات زیادی در حوزه تولید میلگرد فعالیت دارند، میلگردهای موجود در بازار با وزن‌های مختلف ارائه می‌گردد که مشخص کردن وزن میلگرد شاخه‌ای، مسئله بسیار مهمی است.

به طور معمول کارخانجات معتبر وزن هر میلگرد را کاملاً مشخص می‌کنند و با مقایسه آن با جدول می‌توانید برای خرید میلگرد تصمیم بگیرید. اما اگر نتوانستید وزن را پیدا کنید، می‌توانید با گرفتن یک نمونه میلگرد بر اساس فرمول‌های مشخص شده وزن دقیق آن را به دست آورید.

معمولاً مهندسین متخصص در حوزه ساخت و ساز از فرمول‌های خاصی استفاده می‌کنند که به فرمول ‌های کارگاهی معروف می‌باشند. اما بر اساس استاندارد DIN آلمان یک فرمول بسیار ساده وجود دارد که به آسانی می‌توانید وزن هر شاخه میلگرد 14 به کیلوگرم یا وزن هر سایز از میلگرد دیگر را بر حسب کیلوگرم به دست آورید:

1000/(7.8*12*3.14*طول*قطر میلگرد به توان 2) = وزن هر شاخه میلگرد 14 به کیلوگرم
 

قیمت میلگرد 14 امروز چگونه است؟

دانستن کمترین وزن میلگرد 14 و بیشترین وزن آن ضمن کمک کردن به مشخص شدن لیست قیمت میلگرد 14 سبب می‌شود تا هزینه‌های حمل و نقل نیز به شکل واضح مشخص گردد. البته مهندسین هم می ‌توانند با برنامه‌ریزی بهتر، میلگرد مورد نیاز خود را مشخص نمایند.

اما گاهی اوقات قیمت میلگرد 14 امروز به عوامل دیگری هم به غیر از ویژگی‌ های فیزیکی و مکانیکی میلگرد ارتباط دارد که در چنین زمانی داشتن اطلاعات کافی به خریداران عمده کمک می ‌کند تا در بهترین زمان برای خرید اقدام کنند.

در این بخش به بررسی برخی از عواملی که بر روی قیمت میلگرد تاثیر می‌گذارند می ‌پردازیم:

نوسانات موجود در بازار ارز یکی از دلایل مهمی است که سبب نزولی یا صعودی شدن بازار می‌شود و البته مستقیم بر روی قیمت میلگردها تأثیرگذار است.

افزایش حجم خرید میلگرد 14 با افزایش ساخت و سازها یک عامل مهم برای تغییر در قیمت‌ها است. کارخانجات برای تأمین نیاز مصرف کنندگان نیاز به افزایش نیروی کار یا اضافه کردن شیفت‌های کاری دارند.

تغییر در فصل‌ها نیز از عوامل مهم محسوب می ‌شود، زیرا در فصل‌های سرد سال به دلیل بارش‌های سنگین در برخی از نقاط کشور، حجم ساخت و ساز کاهش زیادی پیدا می‌کند، در نتیجه قیمت میلگرد هم با رکود مواجه می‌گردد.

نکات مهم در خرید میلگرد

میلگرد بخش بسیار مهمی از صنایع عمرانی را تشکیل می ‌دهد، به خصوص میلگردهای آجدار که برای افزایش مقاومت بتن کاربرد دارند. رعایت برخی از استانداردها در کارخانجات سبب افزایش کیفیت میلگردها می شود که شناخت این استانداردها برای انبوه سازان و مهندسین عمران ضروری است.

فرقی نمی‌ کند که به کدام سایز بندی میلگردها نیاز دارید، در هر صورت باید در هنگام خرید میلگرد برخی از نکات را مد نظر قرار بدهید، تا در نهایت بتوانید به شکل استاندارد از آنها استفاده کنید. در ادامه به چند نکته مهم می ‌پردازیم:

قیمت میلگرد

قیمت میلگرد آجدار به دلیل حجم بالای استقبال از این نوع میلگرد، مسئله بسیار مهمی است. چرا که در هزینه‌های نهایی تأثیر مستقیم به وجود می ‌آورد. پس حتماً با بررسی دقیق بازار اقدام به خرید عمده نمایید.

یکسان بودن وزن میلگردها در هر بندیل

معمولاً وزن هر بندیل میلگرد که تولید کارخانجات مختلف است، با دیگری متفاوت می‌ باشد؛ اما مسئله مهم وزن هر شاخه میلگرد در یک بندیل است که باید با هم برابر باشند.

انتخاب کارخانجات معتبر

در هنگام خرید میلگرد باید به برند تولید کننده میلگردها هم دقت کنید، چرا که وزن هر شاخه میلگرد متناسب با نوع کارخانه فرق می ‌کند. پس باید با توجه به شرایط و نیاز خود میلگردهای بالاتر از وزن جدول اشتال یا برابر جدول اشتال را تهیه کنید.

بررسی وزن میلگرد 14 کارخانجات مختلف

بر اساس استانداردهایی که برای تولید میلگردها وجود دارد، هر سازنده موظف است برخی از آنها را رعایت کند. البته رعایت این استانداردها به تجهیزات و تکنولوژی‌های موجود در کارخانجات نیز ارتباط پیدا می‌کند. مسئله مهم این است که هر چقدر وزن یک میلگرد بالاتر برود، قیمت آن هم افزایش پیدا می‌کند.

با مراجعه به بازار قیمت‌های متفاوتی از میلگرد سایز 14 را مشاهده می‌کنید که به غیر از عوامل شیمیایی و اقتصادی وزن می ‌تواند مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در این تفاوت قیمت‌ها باشد.

برای اینکه یک پاسخ کامل به سوال هر شاخه میلگرد 14 چند کیلو است؟ بدهیم، در یک جدول وزن میلگرد 14 کارخانجات معتبر که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند را بررسی می کنیم:

ردیف

نام کارخانه تولید کننده

وزن میلگرد 14

1

میلگرد اصفهان

15

2

میلگرد زاگرس

14.5

3

میلگرد نیشابور

14.2

4

میلگرد آناهیتا

13.8

5

میلگرد شاهرود

14

6

میلگرد ابرکوه

14.5

7

میلگرد آریا ذوب

13.5

 

بهترین لیست قیمت میلگرد 14 در خانه آهن

قیمت هر کیلو میلگرد 14

میلگرد شماره 14 جزء محصولاتی است که کاربرد زیادی در صنعت ساخت و ساز دارد، در بخش‌های مختلف هر سازه از جمله پل‌ها، پارکینگ و ساختمان‌های بلند مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به همین سبب دریافت بهترین لیست قیمت میلگرد 14 ضرورت دارد.

خانه آهن یکی از مراکز تخصصی در زمینه آهن آلات است که به صورت ویژه در حوزه فروش انواع میلگرد آجدار و ساده فعالیت دارد. در صورت نیاز به دریافت بهترین قیمت‌ها در کنار پیدا کردن پاسخ، پرسش‌هایی مانند هر شاخه میلگرد 14 چند کیلو است؛ کافیست با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید. زیرا این مجموعه با کارخانجات معتبر همکاری مستقیم داشته و امکان ارسال میلگرد از درب کارخانه را مهیا کرده است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین