پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:12 - 1402/11/05

رپرتاژ آگهی |

درباره میلگرد بیشتر بدانیم+ به چه صورتی آن را خرید کنیم؟

شرایط مالی و مشکلات اقتصادی از جمله اصلی‌ترین سدها برای خرید محصولات تولیدی به‌شمار می‌رود. این گونه مشکلات به دلیل بالا بودن قیمت تیرآهن و میلگرد و همچنین کاهش نقدینگی، می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی را به صنایع مختلف در کشور وارد کند. اما امروزه بستر خرید و فروش اعتباری یک راهکار موثر با نام خرید و فروش میلگرد با ال سی را برای برطرف کردن این گونه مشکلات به خریداران ارائه داده است. در این مقاله ما قصد داریم شما را با میلگرد و انواع آن آشنا کنیم و روش خرید میلگرد با ال سی را مورد بررسی قرار دهیم.

شرایط مالی و مشکلات اقتصادی از جمله اصلی‌ترین سدها برای خرید محصولات تولیدی به‌شمار می‌رود. این گونه مشکلات به دلیل بالا بودن قیمت تیرآهن و میلگرد و همچنین کاهش نقدینگی، می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی را به صنایع مختلف در کشور وارد کند. اما امروزه بستر خرید و فروش اعتباری یک راهکار موثر با نام خرید و فروش میلگرد با ال سی را برای برطرف کردن این گونه مشکلات به خریداران ارائه داده است. در این مقاله ما قصد داریم شما را با میلگرد و انواع آن آشنا کنیم و روش خرید میلگرد با ال سی را مورد بررسی قرار دهیم.

6

میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟

میلگرد در واقع یک مقطع استوانه‌ای شکل توپر بوده که معمولا از کربن متوسط با فولاد ساخته شده و کاربرد اصلی این محصول مسلح کردن بتن در صنعت ساختمان سازی است. میلگردها در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. از جمله این محصولات می‌توان به میلگرد آجدار، آلیاژی، ساده و غیره اشاره کرد. میلگرد در اوایل قرن نوزدهم برای اولین بار در کشور فرانسه مورد استفاده قرار گرفت.

در آن دوره از زمان بتن به تنهایی برای ساخت سازه‌های مستحکم و بزرگ کافی نبود. با استفاده از میلگرد در بتن می‌توان سازه‌های بزرگی مانند پل، سد و ساختمان‌های بلند را ساخت. میلگرد ساختمان‌سازی را با توجه به مولفه‌هایی چون شکل ظاهری، استاندارد، کاربرد و جنس طبقه‌بندی می‌کنند که قیمت روز آنها با یکدیگر متفاوت است. در ادامه انواع میلگرد را مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای کسب آگاهی از قیمت انواع مختلف میلگرد و خرید به‌صرفه این محصولات می‌توانید به سایت شرکت بازرگانی ایرانیان مراجعه کنید.

انواع میلگرد

همانطور که در بخش بالا نیز به آن اشاره کردیم، میلگردها با توجه به استحکام، شکل ظاهری، جنس، استاندارد، نوع سایز و روش تولید به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

1- انواع مختلف میلگرد از لحاظ استاندارد

هر کشوری در تولید میلگرد دارای استانداردهای خاص خود بوده که بعضی از مواقع این نوع استانداردها در سطح بین‌المللی است و گاهی اوقات نیز در سطح ملی، با توجه به شرایط و محیط کشور تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کشور ایران اکثر کارخانه‌ها از جمله ذوب آهن اصفهان از استانداردهای روسی در ساخت این محصولات پیروی می‌کنند. برای کسب آگاهی از قیمت میلگرد اصفهان به سایت شرکت بازرگانی ایرانیان مراجعه کنید.

2- انواع میلگرد از لحاظ شکل ظاهری

یکی دیگر از جنبه‌های تفاوت میان میلگردهای مختلف شکل ظاهری آنها است. بر این اساس به طور کلی میلگردها به دو دسته ساده و آجدار تقسیم می‌شوند. نوع ساده میلگردها کاملا صاف هستند و نوع آجدار آنها دارای برآمدگی است. این گونه میلگردها قابلیت خم‌شدگی بسیار زیادی دارند.

3- انواع میلگرد از لحاظ جنس

جنس میلگرد نیز موضوع بسیار مهم دیگری است که بر اساس آن میلگردها به چند دسته تقسیم می‌شوند. میلگرد اروپایی، میلگرد کربن دار، میلگرد گالوانیزه، میلگرد اپوکسی پوشش داده شده، میلگرد فایبرگلاس پلیمر و میلگرد فولادی ضد زنگ

4-انواع میلگرد از لحاظ سایز

این محصولات فولادی در سایزهای مختلفی ساخته می‌شوند و برای مصارف گوناگونی کاربرد دارند. در کشور ایران اگر چه انواع سایزهای میلگرد تولید می‌شود اما بیشتر از میلگردهایی با سایز ۸ تا ۵۰ استفاده می‌کنند.

5- انواع میلگرد از لحاظ کارخانه تولید‌کننده

به دلیل استفاده بیش از اندازه میلگرد در صنعت، کارخانه‌های زیادی در کشور برای رفع نیاز بازار به این مقاطع فولادی اقدام به تولید میلگرد کرده‌اند. از مهمترین کارخانه‌های تولید‌کننده در کشور می‌توان به میلگرد ذوب آهن، امیرکبیر خزر، میانه، زاگرس، نیشابور، یزد احرامیان، فایکو و غیره اشاره کرد.

یک روش اقتصادی و به صرقه برای خرید میلگرد

خرید میلگرد با LC به این معناست که شما به خرید و فروش میلگرد می‌پردازید، محصولاتی که در نظر دارید به اندازه نیازتان سفارش می‌دهید و آنها را در مکان مورد نظر تحویل می‌گیرید، اما نیازی به پرداخت نقدی نیست. هزینه محصولات را هنگام موعدی که با فروشنده قرارداد بسته‌اید پرداخت خواهید کرد. LC یا اسناد اعتباری بانک، به آن دسته از افراد ارائه می‌شود که نیازمند حجم بالای میلگرد هستند و بتوانند هزینه این محصولات را در مدت زمان مشخصی پرداخت کرده و مدارک لازم را برای ضمانتنامه بانک آماده کنند.

مراحل زیر برای تهیه اعبتاری میلگرد باید طی شود:

۱. ارسال نامه درخواست از طرف خریدار به فروشنده

۲. صادر کردن پیش فاکتور از سمت فروشنده

۳. ارائه دادن پیش فاکتور به بانک به وسیله خریدار

۴. باز کردن اعتبار توسط فرد خریدار در بانک

۵. ارسال کد سپام و اسناد اعتباری از طرف بانک گشاینده به فروشنده

۶. ارسال کد سپام و اسناد مورد نیاز به بانک دوم از سمت فروشنده و دریافت کردن تاییدیه

۷. ارسال بار مورد نظر توسط فروشنده

۸. پرداخت نمودن هزینه بار توسط خریدار

با انجام دادن این مراحل می‌توانید به آسانی خرید میلگرد با ال سی را در هر کجای ایران که هستید انجام دهید.

چه مزایایی دارد؟

همانطور که در مطالب بالا نیز ذکر شد، خرید اعتباری میلگرد یعنی فرد خریدار می‌تواند میلگرد مورد نظر خود را سفارش داده و به جای آنکه هزینه محصول را نقدی پرداخت کند از پرداخت مدت دار استفاده می‌کند. در چنین خریدی خریدار کالای خود را دریافت کرده و بعد اقدام به پرداخت وجه می‌کند. خرید میلگرد با ال سی از مزایای بی‌شماری برخوردار است که در ادامه به ذکر چند مورد از آنها خواهیم پرداخت. مزایای خرید میلگرد با LC عبارتند از:

  • اعتبار و کیفیت بالای معامله به این دلیل که بانک آن را ضمانت می‌کند.
  • پرداخت نمودن وجه معامله بعد از تحویل دادن میلگرد
  • پرداخت مدت‌دار هزینه بار بجای خرید کردن اعتباری
  • امکان کنترل کیفیت محصول خریداری شده
  • تحویل دادن به موقع بار
  • اعتماد بالای فروشنده میلگرد با ال سی به خریدار

با وجود ویژگی‌های مثبتی که خرید میلگرد با ال سی دارد این نوع روش طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است و بسیاری از افرادی کع در ساخت و ساز فعالیت دارند، از این روش استفاده می‌کنند.

کلام آخر

اکثر افراد تصور می‌کنند تنها روش برای خرید میلگرد پرداخت نقدی است، اما باید بدانند که روش‌های دیگری نیز برای خرید این محصولات وجود دارد. اما روش‌های دیگری نیز وجود دارد که به راحتی می‌توان از آن برای تهیه این محصول استفاده کرد. ما در این مقاله شما را با روش خرید میلگرد با ال سی آشنا کردیم.

شرکت آروند شمش فولاد ایرانیان برای به وجود آوردن وضعیتی پایدار میان خود و مشتریان و همچنین کمک کردن به زنجیره تولید در کشور و تهیه آسان مواد اولیه برای تولیدکنندگان اقدام به فروش LC و فروش میلگرد با ال سی کرده است. هر یک از مشتریان شرکت بازرگانی ایرانیان برای بهرمندی از مزایای خرید میلگرد با اعتبار اسنادی می‌توانند از طریق این سایت اقدام کرده و از کارشناسان ما در این رابطه اطلاع کسب کنند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین