پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:43 - 1399/06/30

پیش بینی تولید ۶۰۰ هزار تن شکر در شرکت توسعه نیشکر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از پایان عملیات کشت نیشکر در ۱۶ هزار و ۵۸۰ هکتار از اراضی کشت و صنعت های هفتگانه توسعه نیشکر خبر داد.

به گزارش کارگر آنلاین، دکتر عبدعلی ناصری در بازدید از آخرین روز عملیات کشت نیشکر در کشت و صنعت حکیم فارابی، با بیان این مطلب، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال برداشت نیشکر به شش میلیون تن و استحصال شکر به ۶۰۰ هزار تن برسد که این میزان در مقایسه با تولید سال گذشته حدود ۲ برابر است. وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری همه زمین های این شرکت که در سیلاب فروردین ماه ۹۸ آسیب دیده بود، احیا و بازسازی شدند و با زیر کشت رفتن ۱۶ هزار و ۵۸۰ هکتار از اراضی نیشکر، شرایط برای جهش تولید و رسیدن به ظرفیت اسمی تولید ۷۰۰ هزار تن شکر در سال ۱۴۰۰ فراهم شود. مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد کمی و کیفی مناسب گیاه نیشکر ، عنوان کرد: با توجه به مدیریت مناسب مزرعه، شاهد رشد کیفی و کمی مناسب نیشکر در فصل تابستان هستیم و پیش‌بینی می شود از هر هکتار سطح سبز نیشکر حدود ۹۰تا ۱۰۰ تن نیشکر برداشت شود.

وی با قدردانی از تعامل سازمان آب و برق خوزستان و شرکت توزیع برق در تامین آب و برق صنعت بزرگ نیشکر، گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، شرایط اقلیمی مناسب، کوددهی بموقع و مدیریت آبیاری و نظارت مستمر در مراحل مختلف، گیاه نیشکر در مقایسه با سال های گذشته رشد قابل توجهی داشته است و شرایط برای جهش تولید فراهم شده است. ناصری در ادامه تصریح کرد: شرکت توسعه نیشکر در یک سال گذشته با فراز و نشیب های زیادی روبرو بود، به طوری که در سیل فروردین ماه ۹۸ حدود ۴۰ هزار هکتار از اراضی شرکت های توسعه نیشکر و صنایع جانبی آسیب دید. وی با بیان اینکه با وقوع خشکسالی و سیلاب بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی نیشکر دچار آسیب جدی شد، گفت: با وجود چنین خسارتی با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تلاش پرسنل ، اقدامی جهادی در توسعه نیشکر انجام شد و موفق شدیم علاوه بر بازسازی اراضی، رکورد تاریخی کشت بیش از ۲۶ هزار هکتار نیشکر را در سال گذشته ثبت کنیم و با کشت امسال، همه خسارت های ناشی از سیلاب و خشکسالی به اراضی نیشکر جبران شد.

افزایش تولید شکر در سایه تعامل و همدلی مدیران و پرسنل مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: در سایه تعامل و همدلی مدیران و پرسنل کشت و صنعت های هفتگانه توسعه نیشکر روندی شکل گرفت که در سایه آن امنیت و توسعه پایدار رقم خورد و این تعامل و همراهی یکی از بهترین راهکارها در پیشبرد اهداف مورد نظر است. ناصری تاکید کرد: مجموعه تلاش های صورت گرفته و تدوین برنامه های میان مدت و سه سال آینده، شرکت را به سوی افقی روشن و رسیدن به ظرفیت های مطلوب و حفظ اقتدار این مجموعه عظیم در زمینه های مختلف رهنمون خواهد نمود. وی با اشاره به اقدامات شبانه روزی پرسنل نیشکر در پایان عملیات کشت سال زراعی جاری، اظهار داشت: از تلاش های تمامی همکاران و خادمین مردم در مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در رکوردزنی کشت نیشکر در سال گذشته و همچنین پایان عملیات کشت نیشکر در سال زراعی جاری تقدیر و تشکر می نمایم.​

منبع: روزنامه عصرایرانیان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین