پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:30 - 1400/07/26

اعتراض کارگران بازنشسته هفت تپه به تاخیر در پرداخت و نحوه محاسبه سنوات

اقتصادی/حدود ۱۰۰ کارگر بازنشسته سال ۹۹ مجتمع نیشکر هفت تپه، با ارسال نامه‌ای به رئیس اداره کار شهرستان شوش به تاخیر در پرداخت سنوات و نحوه محاسبه آن اعتراض کردند.

حدود ۱۰۰ کارگر بازنشسته سال ۹۹ مجتمع نیشکر هفت تپه، با ارسال نامه‌ای به رئیس اداره کار شهرستان شوش به تاخیر در پرداخت سنوات و نحوه محاسبه آن اعتراض کردند.

 حدود ۱۰۰ کارگر بازنشسته مجمع نیشکر هفت تپه در نامه‌ای خطاب به مهدی عبدالخانی (رئیس اداره کار شهرستان شوش) در خصوص تاخیر در پرداخت و نحوه محاسبه سنوات افزایش یافته ناشی از مشاغل سخت و زیان‌آور در متناسب‌سازی حقوق و مزایای خود اعتراض کردند.متن کامل این نامه که رونوشت آن به اعضای شورای تامین شهرستان شوش هم ارسال شده، بدین شرح است:احتراما به استحضار می‌رساند اینجانبان بازنشستگان سال ۹۹ شرکت کشت و صنعت هفت تپه جهت اطلاع از میزان و نحوه محاسبه سنوات بازنشستگی خود اخیرا به حسابداری شرکت هفت تپه مراجعه کردیم و متوجه شدیم که واحد مالی و حسابداری شرکت فقط حقوق ثابت هر یک از کارگران را ملاک تعیین سنوات بازنشستگی ما قرار داده و مزایای حقوق را طبق مواد ۳۵و۳۶ و تبصره‌های الحاقی یک و سه آن را مبنای محاسبه سنوات قرار نداده است.

بنابراین این موضوع بر خلاف قانون کار و رای اخیر دیوان عدالت اداری در خصوص پرداخت سنوات خدمت می‌باشد.لازم به یادآوری است که شهریور ماه سال گذشته دیوان عدالت اداری با صدور رای، پرداخت و نحوه محاسبه حق سنوات شغلی بازنشستگان را با مزایا طبق مواد ۳۵و۳۶ و تبصره‌های الحاقی یک و سه آن ملاک دانسته است.لذا بدینوسیله از آن مدیریت اداره کار شهرستان شوش استدعا داریم که ضمن شرح و ملاک قانونی نحوه محاسبه سنوات به کارفرمای شرکت نیشکر، دستور فرمایید که پیش از پرداخت سنوات کارگران بازنشسته، قانون را ملاک عمل قرار داده و نسبت به اصلاح محاسبه سنوات شغلی ما مطابق قانون عمل کنند. در غیر اینصورت ما کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه ناچار برای وصول مطالبات قانونی خود از کارفرما در اداره کار طرح شکایت می‌کنیم. بی‌شک این مقدار از حجم شکایت روند رسیدگی به حقوق قانونی کارگران بازنشسته را طولانی می‌کند. 

منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین